15.000 υπερχρεωμένα νοικοκυριά στην Κρήτη ζητούν ρύθμιση

Δημοσίευση: 13/01/2011 12:01
Συντάκτης: digitalcrete.gr
380 προβολές

Περισσότερα από 15.000 νοικοκυριά στην Κρήτη χρωστούν στις τράπεζες και δεν μπορούν να αποπληρώσουν το χρέος τους, ενώ όσο περνάει ο καιρός ο αριθμός τους εκτιμάται ότι θα αυξάνεται, καθώς οι τράπεζες δεν δείχνουν προθυμία διευθέτησης του χρέους, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Καταναλωτών Ηρακλείου, Νίκο Τζανάκη.

Η κατάσταση αυτή όμως ισχύει και σε πανελλαδικό επίπεδο, αφού «από τις 5-6 χιλιάδες αιτήσεις που έχουν γίνει πανελληνίως, νομίζω ότι οι 10-15 αιτήσεις έχουν γίνει δεκτές ή έχουν απαντηθεί από τις τράπεζες. Όλες οι υπόλοιπες έχουν απορριφθεί και θα ακολουθήσουν τη δικαστική οδό», εξηγεί ο ίδιος.

Ήδη από τις 4 Ιανουαρίου έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του νόμου 3869/2010 «για τη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και άλλες διατάξεις».

Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι οι υπερχρεωμένοι πολίτες, καταναλωτές και επαγγελματίες, οι οποίοι έχουν αποδεδειγμένη μόνιμη αδυναμία να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους, μπορούν πλέον να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη και να επιτύχουν τη ρύθμιση, με βάση τις πραγματικές τους δυνατότητες, ενός μέρους των χρεών τους για τέσσερα έτη και, εφόσον ανταποκριθούν στη ρύθμιση, να απαλλαγούν από το υπόλοιπο των χρεών τους.

Η σχετική αίτηση για ρύθμιση των οφειλών κατατίθεται από τις αρχές του χρόνου στο Ειρηνοδικείο του τόπου όπου κατοικεί ο υπερχρεωμένος. Σε ρύθμιση υπάγονται τόσο οι οφειλές που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες, όσο και αυτές που ακόμη εξυπηρετούνται. Μάλιστα, ο κ. Τζανάκης εκτιμά ότι το 50% από τις 15.000 περιπτώσεις υπερχρεωμένων νοικοκυριών στην Κρήτη μπορούν να υπαχθούν σε αυτήν τη ρύθμιση.

Βοήθεια

Για το λόγο αυτό εκατοντάδες είναι οι ενδιαφερόμενοι που απευθύνονται στα κατά τόπους γραφεία των Ενώσεων Καταναλωτών ή στο Συνήγορο του Καταναλωτή, προκειμένου να τους βοηθήσουν.

Μάλιστα, η Ένωση Καταναλωτών Ηρακλείου έχει ως άμεσο μέλημά της, μετά τις πρόσφατες εκλογές που διεξήγαγε, να δημιουργήσει μία ομάδα ατόμων που γνωρίζουν το αντικείμενο, οι οποίοι θα εξετάζουν τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων και στη συνέχεια θα τους βοηθούν στην όλη διαδικασία.

«Μάλιστα, επικεφαλής αυτής της ομάδας αναμένεται να είναι η κυρία Χρύσα Σπανάκη, η οποία είναι δικηγόρος. Δηλαδή θα αναλάβει να οργανώσει το πρώτο επίπεδο παρέμβασης, που είναι εξωδικαστική παρέμβαση, που μπορεί να την κάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή και οι Ενώσεις Καταναλωτών. Η κυρία Σπανάκη θα φτιάχνει ένα φάκελο και θα υποβάλει τα αιτήματα προς τις τράπεζες κι αν δεν απαντήσουν θετικά, που δυστυχώς δεν το κάνουν μέχρι τώρα, θα προωθούμε τα θέματα στο Ειρηνοδικείο», αναφέρει ο κ. Τζανάκης.  

Ακόμη, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα της (www.efpolis.gr) υποδείγματα σχεδίων διευθέτησης των οφειλών, αιτήσεων, πιστοποιητικών, δηλώσεων, καταστάσεων πιστωτών, καθώς και χρήσιμες οδηγίες και διευκρινίσεις, προκειμένου να διευκολυνθούν οι οφειλέτες και οι φορείς που συνδράμουν στη συμπλήρωση των σχετικών εγγράφων. Για την ενημέρωση σχετικά με τις προϋποθέσεις υπαγωγής στο νόμο και τις προβλεπόμενες διαδικασίες λειτουργεί επίσης η ειδική τηλεφωνική γραμμή 8011197367.