Αναφορά Μ. Στρατάκη για τις σχολικές συνενώσεις στο Δήμο Μαλεβιζίου

Δημοσίευση: 16/03/2011 09:03
Συντάκτης: digitalcrete.gr
161 προβολές

Αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ κ.Μανόλης Στρατάκης, σχετικά με την πρόσφατη επιστολή του Δημάρχου Μαλεβιζίου κ.Μαμουλάκη για τις συνενώσεις των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011-2012.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, το ζήτημα της αποκέντρωσης, οργάνωσης και διοίκησης του εκπαιδευτικού συστήματος, δεν μπορεί να εξετασθεί και να αναλυθεί αποκομμένο από τις οικονομικές, κοινωνικές και τοπικές συνθήκες που επικρατούν στους ΟΤΑ που έχουν προκύψει μετά την πρόσφατη διοικητική μεταρρύθμιση.

Συγκεκριμένα, για την κατάργηση του Γυμνασίου της Τυλίσου, αναφέρει ότι αυτή δεν είναι αποδεκτή για τους παρακάτω λόγους:

- Μεγάλος αριθμός μαθητών (300 μαθητές περίπου) του οικισμού Γαζίου, λόγω έλλειψης σχολικών κτιρίων μεταφέρεται εκτός δήμου Μαλεβιζίου και συγκεκριμένα στο Δήμο Ηρακλείου (περιοχή Γιοφύρου). Οι παραπάνω μαθητές, με μέριμνα του δήμου Μαλεβιζίου μπορούν να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο Τυλίσου.

- Οι μαθητές των περιοχών Αχλάδας, Φόδελε, Ροδιάς και Μαράθου, σύμφωνα με υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων τους, δεσμεύονται να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο Τυλίσου. Η μεταφορά των μαθητών θα εξασφαλιστεί επίσης από το Δήμο Μαλεβιζίου.

- Η περιοχή της Τυλίσου αναπτύσσεται οικιστικά και δημογραφικά και αποτελεί προορισμό πρώτης κατοικίας για τους κατοίκους του πολεοδομικού συγκροτήματος Ηρακλείου-Γαζίου. Η εκτίμηση, με βάση τα στοιχεία του Δήμου, είναι ότι σε ένα χρονικό ορίζοντα 3 ετών, στο Γυμνάσιο Τυλίσου θα φοιτούν πάνω από 150 μαθητές, ενώ το συγκεκριμένο κτιριακό συγκρότημα είναι σε άριστη κατάσταση και μπορεί να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της εκπαίδευσης των μαθητών.

- Τα σχολικά κτίρια του Γαζίου στο σύνολό τους, στερούνται οικοδομικής άδειας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν ελλείψεις σε σχολικές αίθουσες και εξοπλισμό (στέγαση μαθητών σε προκατασκευασμένες αίθουσες σε προαύλιους χώρους κλπ) και ως εκ τούτου δεν μπορούν να δεχθούν επιπλέον αριθμό μαθητών.

- Στο Δήμο Μαλεβιζίου που γίνεται τεράστια προσπάθεια να συγκρατηθεί ο πληθυσμός της περιφέρειας και να αναζωογονηθεί η κοινωνική και οικονομική ζωή των οικισμών, δεν είναι δυνατόν να θυσιάζεται η εκπαιδευτική δυνατότητα δεκάδων παιδιών, κλείνοντας σχολεία της υπαίθρου και στέλνοντας τους "άστεγους" μαθητές των καταργηθέντων σχολείων στα περίφημα πολυδύναμα, επιτείνοντας με αυτό τον τρόπο το δεδομένο πρόβλημα υπερπληθυσμού πολλών σχολικών συγκροτημάτων και τα οποία στην πλειονότητά τους "πάσχουν" από κτιριακές εγκαταστάσεις.

Η επιστολή του Δήμου Μαλεβιζίου κλείνει με την παρατήρηση ότι η μεταρρυθμιστική προσπάθεια στον τομέα της εκπαίδευσης θα πρέπει να έχει ως βασικό άξονα το δημόσιο χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος, μέσα από την αποκέντρωση, την αξιολόγηση του συστήματος, καθώς και τη θεσμοθέτηση και ενίσχυση των προϋποθέσεων συνεργασίας των νεών ΟΤΑ με τους εκπαιδευτικούς φορείς.