Με ικανοποιητικούς ρυθμούς κύλησε τον Ιούλιο η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα και των Χανίων χάρη στις θερινές εκπτώσεις, που ολοκληρώνονται στο τέλος Αυγούστου. Αντίθετα, το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου παρατηρείται μείωση στις αγορές με τους καταναλωτές να εμφανίζονται συγκρατημένοι.
'Μουδιασμένη' χαρακτηρίζεται η κίνηση στην τοπική αγορά το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου -παρά τις γενναίες εκπτώσεις που φτάνουν το 50%- καθώς οι καταναλωτές εμφανίζονται συγκρατημένοι και οι πωλήσεις, σύμφωνα με τους εμπόρους, δεν είναι οι αναμενόμενες.
Η κάμψη στις αφίξεις Ελλήνων τουριστών, αλλά και η οικονομική στενότητα επηρεάζει τον τζίρο των καταστημάτων σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων και της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, Γιάννης Μαργαρώνης.
Οπως ανέφερε στα 'Χ.Ν.' ο κ. Μαργαρώνης, από τη μηνιαία καταγραφή για τον μήνα Ιούλιο, που κάναμε σε ποσοστό 80% των μελών μας, το δείγμα επικεντρώθηκε σε επιχειρήσεις που κάνουν εκπτώσεις (είδη ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, ηλεκτρικά, έπιπλα κ.ά.), καταγράψαμε ότι υπήρξε μείωση κατά 3% στην πτώση του τζίρου σε σχέση με το 2010'.
Ο ίδιος ανέφερε: 'Αυτό είναι μια θετική εξέλιξη και οφείλεται στα μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων φέτος. Μάλιστα, ο Ιούλιος είναι ο πρώτος μήνας του 2011 που ανακόπηκε κάπως η μεγάλη πτώση του τζίρου, που υπήρχε καθ? όλη τη διάρκεια του α? εξαμήνου και έφτανε συνολικά το 12%'.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου: 'Για το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου καταγράφεται ένα «μούδιασμα» στην κίνηση της αγοράς. Και αυτό θεωρώ ότι οφείλεται στη μείωση των Ελλήνων επισκεπτών. Διότι φέτος τα πράγματα είναι δύσκολα λόγω της μίας ακτοπλοϊκής εταιρείας για τον Νομό Χανίων. Οι επισκέπτες δεν βρίσκουν εισιτήρια, ενώ και οι τιμές είναι κάπως αυξημένες. Ετσι οι Ελληνες προτιμούν να κάνουν τις αγορές πέριξ της Αθήνας ή στη Θεσσαλονίκη'.
'Παρά το γεγονός ότι τα ποσοστά εκπτώσεων συνεχίζουν να ξεπερνούν το 50%, η πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου δεν κύλησε ικανοποιητικά. Υπάρχει μια μείωση στην κίνηση και βλέπουμε τον κόσμο πιο συγκρατημένο στις αγορές του', τόνισε ο κ. Μαργαρώνης.
Και πρόσθεσε: 'Πρόκειται για κρίσιμο χρονικό διάστημα καθώς ο Αύγουστος, όπως και ο Δεκέμβριος, είναι οι καθοριστικοί μήνες για το εμπόριο. Ελπίζουμε οι καταναλωτές να συνεχίσουν να στηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις και προσπαθούμε να είμαστε αισιόδοξοι. Είμαστε ικανοποιημένοι από την κίνηση του Ιουλίου και ευελπιστούμε να κλείσει κατά τον ίδιο τρόπο και ο Αύγουστος'.
Υλικό από την ΕΣΕΕ για τόνωση της αγοράς
Στην αποστολή διαφημιστικού υλικού στους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους για την τόνωση των τοπικών αγορών τη φετινή τουριστική περίοδο προχώρησε η Εθνική Ομοσπονδία Εμπορίου, μετά από πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνης και του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων.
Οπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης και πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων, κ. Γιάννης Μαργαρώνης: 'Σε αυτήν την κρίσιμη συγκυρία το ελληνικό εμπόριο και το υγιές κομμάτι της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας οφείλουν να δώσουν τη δική τους απάντηση, το δυναμικό τους «παρών».
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Τουρισμούς και Εμπόριο» η Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, ο Εμπορικός Σύλλογος Ρεθύμνου και ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων προχώρησαν σε μια σειρά διαφημιστικών προτάσεων για την τόνωση της αγοράς τη φετινή τουριστική περίοδο που αποδέχτηκε η ΕΣΕΕ και κινούνται σε δύο άξονες:
α. Τόνωση της αγοράς με την προσέλκυση τουριστών (αλλοδαπών και Ελλήνων).
β. Βελτίωση της αισθητικής εικόνας που παρουσιάζουν τα κλειστά μαγαζιά.
Το επόμενο χρονικό διάστημα το διαφημιστικό υλικό (αφίσες, αυτοκόλλητα, ραδιοφωνικό σποτάκι) θα βρίσκεται στα χέρια μας προκειμένου να το επεξεργαστούμε και να το αξιοποιήσουμε. Είναι ενθαρρυντικό που η συγκεκριμένη δράση ξεκινά έστω και τώρα. Από του χρόνου ελπίζουμε ότι θα γίνει πολύ πιο οργανωμένα', τόνισε ο κ. Μαργαρώνης.
Το διαφημιστικό υλικό, που η ΕΣΕΕ απέστειλε προς όλες τις Ομοσπονδίες της και τους Εμπορικούς Συλλόγους, περιλαμβάνει: 1. Αυτοκόλλητο βιτρίνας, 2. Αφίσα - Greece: sea, sun & shopping, 3. Αφίσα - κλειστά μαγαζιά.