Δίωξη για κακούργημα στον οδηγό της νταλίκας

Δημοσίευση: 03/02/2011 10:02
Συντάκτης: digitalcrete.gr
262 προβολές

Για κακούργημα κατηγορείται ο 42χρονος οδηγός της νταλίκας που ενεπλάκη το απόγευμα της Τρίτης στο θανατηφόρο τροχαίο το οποίο σημειώθηκε στην Εθνική Οδό με τραγική συνέπεια το θάνατο του 55χρονου οδηγού του υπεραστικού λεωφορείου, τη στιγμή που η οργή στην κοινωνία της Κρήτης ξεχειλίζει μετά τη νέα τραγωδία στην άσφαλτο.

Ο οδηγός συνελήφθη τη βραδιά του τροχαίου, σε βάρος του οποίου απαγγέλθηκαν κατηγορίες για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών με ενδεχόμενο δόλο από την οποία προήλθε ο θάνατος του άτυχου οδηγού του λεωφορείου. Παράλληλα, ο συλληφθείς διώκεται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, πρόκληση σωματικών βλαβών, αφού όπως φαίνεται δεν είχε φροντίσει να ασφαλίσει το τρέιλερ της νταλίκας πριν αυτό ξεκολλήσει από το φορτηγό και δημιουργήσει το θανάσιμο εμπόδιο πάνω στο οποίο έπεσε το υπεραστικό λεωφορείο.

Ένα τροχαίο το οποίο έχει προκαλέσει την οργή του εισαγγελέα Πρωτοδικών Νίκου Μαρκάκη, ο οποίος ζήτησε την εντατικοποίηση των ελέγχων με στόχο όλα τα βαρέα οχήματα που κυκλοφορούν στην Εθνική Οδό.

Σημειώνεται ότι το τρέιλερ, το οποίο ήταν και η αιτία για να καταγραφεί και αυτό το περιστατικό στους δρόμους της Κρήτης, μεταφέρθηκε στο ΚΤΕΟ, όπου οι εμπειρογνώμονες αναζητούν πλέον τα αίτια της τραγωδίας.

Πρόκειται αναμφίβολα για μια ακόμη τραγωδία, η οποία έχει συγκλονίσει και παράλληλα εξοργίσει την κοινωνία του νησιού, η οποία ζητά επιτέλους τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για να αλλάξει επιτέλους αυτός ο δρόμος και από καρμανιόλα να μετατραπεί σε έναν σύγχρονο δρόμο, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, στον οποίο οι οδηγοί θα κινούνται με ασφάλεια.

«Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ένα διαχωριστικό στηθαίο θα έσωζε τη ζωή του άτυχου άνδρα. Εάν ο δρόμος αυτός είχε σύγχρονες προδιαγραφές, δεν θα συνέβαινε αυτό το τραγικό περιστατικό, δεν θα φτάναμε σε αυτή την κατάσταση. Εγώ περιμένω ακόμα χειρότερα πράγματα», λέει ο διευθυντής της ΕΛΠΑ Γιάννης Λιονάκης.

Δυστυχώς η φετινή χρονιά έχει ξεκινήσει με τον χειρότερο τρόπο κάτι που φανερώνουν και οι αριθμοί. Ενώ το 2010, μέχρι και τις αρχές Φλεβάρη είχαμε μόλις 1 νεκρό, φέτος έχουμε φτάσει ήδη τους 5, ενώ άλλοι τέσσερις βρίσκονται διασωληνωμένοι στις Εντατικές Μονάδες των νοσοκομείων.

«Είναι τυχερός όποιος φτάσει ασφαλής στον τελικό του προορισμό και επιστρέψει στο σπίτι του αλλά εξίσου θα πρέπει να αναδειχθεί πόσο βολικοί αποδειχτήκαμε στην κριτική όλα αυτά τα χρόνια, αφού δεν διεκδικήσαμε τα αυτονόητα και δεν αναλάβαμε τις ευθύνες μας ο καθένας στον τομέα που βρίσκεται και που λειτουργεί», δηλώνει ο κ. Λιονάκης.

Έλεγχοι

Πέρα από το αδιαμφισβήτητο πρόβλημα που υπάρχει με την παντελή έλλειψη υποδομών τίθεται από τον κ. Λιονάκη και το θέμα των ελέγχων στο άθλιο και απαράδεκτο οδικό δίκτυο της Κρήτης.

Όπως τονίζει ο διευθυντής της ΕΛΠΑ είναι ένα ερώτημα σε ποιο βαθμό γίνονται οι εξειδικευμένοι και εντατικοί έλεγχοι για τέτοιες μετακινήσεις και μεταφορές.

Ενώ εξίσου σημαντικό για τον ίδιο είναι το κατά πόσο έχει δοθεί η δυνατότητα στους πολίτες να μετακινούνται σε ασφαλή οδικά δίκτυα.

«Όταν αναγκάζονται τέτοια βαριά φορτία να περνούν μέσα από κατοικημένες περιοχές και όταν στο πλάι των κατοικημένων περιοχών για μια δεκαετία καρκινοβατούν έργα και δεν γίνονται οι παρακάμψεις που πρέπει, δεν μπορεί το αποτέλεσμα να είναι διαφορετικό. Ενώ κι όταν αυτές δοθούν δεν θα είναι σύγχρονοι δρόμοι αλλά δρόμοι περασμένων δεκαετιών. Όλο αυτό το μίγμα επιβαρύνει την καθημερινότητά μας σε τέτοιο βαθμό ώστε κυριολεκτικά κινδυνεύουμε σε μέγιστο βαθμό», καταλήγει ο κ. Λιονάκης.

Το τραγικό περιστατικό

Όλα έγιναν περίπου στις 7.30 το απόγευμα της Τρίτης στην Εθνική Οδό μεταξύ των Μαλίων και της Σταλίδας.

Η μοιραία νταλίκα είχε αντίθετη πορεία από αυτή του λεωφορείου, μεταφέροντας σε ένα τρέιλερ το «τσαπάκι». Ο κοτσαδόρος του τρέιλερ, κάτω από άγνωστες συνθήκες, έσπασε με συνέπεια το τρέιλερ και το μηχάνημα, «το τσαπάκι», να κόψουν κάθετα το δρόμο, δημιουργώντας ένα φονικό εμπόδιο. Εκείνη τη στιγμή περνούσε από το σημείο με κατεύθυνση το Ηράκλειο το λεωφορείο.

Από τη σύγκρουση στην Εθνική Οδό προκλήθηκε το απόλυτο χάος.

Το μπροστινό μέρος του λεωφορείου μετατράπηκε σε μια άμορφη μάζα με τον οδηγό να εγκλωβίζεται μέσα στα συντρίμμια.

Διερχόμενοι οδηγοί ειδοποίησαν τις Αστυνομικές Αρχές και το ΕΚΑΒ, τα οποία έσπευσαν άμεσα στο σημείο.

Ο 55χρονος άνδρας απεγκλωβίστηκε από άνδρες της ΕΜΑΚ που έσπευσαν, ενώ σώοι είναι ευτυχώς οι 30 επιβάτες του λεωφορείου.

Ο οδηγός του ΚΤΕΛ μεταφέρθηκε όσο πιο γρήγορα γινόταν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου. Όμως, παρά τις προσπάθειες των γιατρών, τελικά ο άνδρας δεν άντεξε και υπέκυψε στα βαρύτατα τραύματά του.