Μετά τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης που αφορά τη δημιουργία portal για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων, η Περιφέρεια Κρήτης απαντάει με επιστολή της, στο θέμα της χρηματοδότησης του και του ποσού των 460.000 ευρώ που εγκρίθηκε από το Υπ. Ανάπτυξης.
Αναλυτικά η επιστολή:
«Ηλεκτρονική Πλατφόρμα προβολής και προώθησης Κρητικών προϊόντων :Έργο αναπτυξιακής πνοής για τον πρωτογενή τομέα και την οικονομία της Κρήτης και επιτυχία της Περιφέρειας η χρηματοδότησή της»
κ. Διευθυντή,
Με αφορμή δημοσίευμα στην ηλεκτρονική εφημερίδας σας την 6η Ιουνίου υπό τον τίτλο «Έτσι πήγαν να δώσουν 460.000 ευρώ για μια ...ιστοσελίδα!»
για το portal της Περιφέρειας Κρήτης (Πρωτογενής Τομέας), επιθυμούμε να σας καταθέσουμε την άποψη μας, αλλά και συγκεκριμένα στοιχεία (τα οποία είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου στο διαδίκτυο από τον Απρίλιο του 2012) και τα οποία τοποθετούν το όλο θέμα στη σωστή του διάσταση μέσα από τεκμηρίωση που προφανώς από αμέλεια ή άγνοια, και όχι από πρόθεση, δεν είχε στην διάθεση του ο συντάκτης του δημοσιεύματος.
Η ενταγμένη πράξη της Περιφέρειας Κρήτης εμπίπτει στα πλαίσια της Πρόσκλησης 30 της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Ψηφιακή Σύγκλιση", με έναρξη 23/09/2011, και αφορά σε πράξεις Ψηφιακών Υπηρεσιών των Αιρετών Περιφερειών. Το ποσό του συνολικού προϋπολογισμού της πρόσκλησης για τις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας ανέρχεται σε € 30.000.000. Ο μέγιστος διαθέσιμος προϋπολογισμός για τις 8 από τις 13 Περιφέρειες, μεταξύ αυτών και η Περιφέρεια Κρήτης, ανέρχεται σε € 20.000.000, συνεπώς θα αναλογούσαν κατ' εκτίμηση € 2.500.000 στην Περιφέρεια Κρήτης. Οι εν λόγω πράξεις συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).
Η συγκεκριμένη πράξη με ημερομηνία υποβολής 02/12/2011 με αρ. πρωτοκόλλου 6092 και ημερομηνία ένταξης 12/04/2012 με αρ. πρωτοκόλλου 151.790/ΨΣ6092-Α2 δημοσιεύτηκε τόσο στη “Διαύγεια” όσο και στην ιστοσελίδα του Ε.Π. “Ψηφιακή Σύγκλιση”, όπως από το νόμο προβλέπεται. Εκτενής αναφορά της ένταξης της συγκεκριμένης Πράξης έγινε ήδη από τον Απρίλιο του 2012 σε ηλεκτρονικά και έντυπα Μέσα Ενημέρωσης εθνικής, περιφερειακής και τοπικής εμβέλειας. (Ενδεικτικά: Το ΒΗΜΑ http://www.tovima.gr/society/article/?aid=454642).
Κάθε Περιφέρεια δύναται να υποβάλει ως Φορέας Πρότασης έως τρεις (3) Προτεινόμενες Πράξεις σε προκαθορισμένους τομείς παρέμβασης. Θα πρέπει όμως να επισημανθεί ότι για τη συγκεκριμένη Πρόσκληση η αξιολόγηση των υποβληθεισών προτάσεων ήταν συγκριτική. Αξιολογήθηκαν δηλαδή συγκριτικά όλες οι εμπρόθεσμες και πλήρεις προτάσεις και στη συνέχεια κατατάχτηκαν σε φθίνουσα σειρά με βάση τη βαθμολογία τους από την ΕΥΔΕΠ “Ψηφιακή Σύγκλιση”.
Στόχος της Περιφέρειας Κρήτης ήταν εξ αρχής η βέλτιστη αξιοποίηση του συγκεκριμένου Προγράμματος και η καταρχήν διασφάλιση σημαντικού μέρους του διαθέσιμου προϋπολογισμού για ουσιαστικές δράσεις που εμπίπτουν στις αναπτυξιακές της προτεραιότητες. Ως μία από τις λίγες Περιφέρειες της χώρας και μέσα από συντονισμένη προσπάθεια κατάφερε να επιτύχει την ένταξη δύο (2) πράξεων, όταν το σύνολο των ενταγμένων πράξεων για όλες τις Περιφέρειες ανέρχεται σε ένδεκα (11). Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι αρκετές Περιφέρειες, μεταξύ αυτών και οι μεγαλύτερες της χώρας, δεν πέτυχαν να εντάξουν καμία από τις προτεινόμενες πράξεις τους.
Επισημαίνεται, επίσης, ότι ο μέσος όρος των προϋπολογισμών των 11 ενταγμένων πράξεων για όλες τις Περιφέρειες ανέρχεται σε € 541.324,57, είναι δηλαδή € 81.000 υψηλότερος από τον προϋπολογισμό της εν λόγω πράξης της Περιφέρειας Κρήτης.
Η Περιφέρεια Κρήτης στο διαθέσιμο διάστημα των ενενήντα (90) ημερών από την ημερομηνία ένταξης της πράξης θα εξειδικεύσει τις προδιαγραφές του έργου συντάσσοντας τα τεύχη δημοπράτησης και προκηρύσσοντας ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό. Η αξιολόγηση και η τελική επιλογή του αναδόχου θα πραγματοποιηθεί μέσα από διαφανείς διαδικασίες, όπως ο νόμος ορίζει με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα προσφορά.
κ. Διευθυντή,
Σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία, όπου όλα και όλοι κρίνονται και όλα επαναξιολογούνται, για τις διοικήσεις που έχουν εκλεγεί να διαχειριστούν υποθέσεις, πόρους και προβλήματα, είναι μονόδρομος, η ηθική πλευρά των θεμάτων αυτών, η ορθή και αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων αλλά και η σοβαρότητα και ο δυναμισμός στην αντιμετώπιση των αδιέξοδων που βιώνουν οι πολίτες. Παράλληλα όμως, οι διοικήσεις αυτές καλούνται να βρουν λύσεις, να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες, να λειτουργήσουν με σύγχρονους όρους και ταχείς ρυθμούς. Δηλαδή, να διαθέτουν όραμα, σχεδιασμό, πόρους και αποφασιστικότητα για να υλοποιήσουν αυτά που αναμένουν οι πολίτες τους.
Τα παραπάνω αναφερόμενα αποτελούν και τις αρχές της σημερινής διοίκησης της Περιφέρειας, ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ.
Για την Περιφέρεια Κρήτης και ειδικότερα για τον πρωτογενή τομέα και τα αγροτικά προϊόντα, υπάρχει ένας εγκεκριμένος από το Περιφερειακό Συμβούλιο, Στρατηγικός Σχεδιασμός, όπου για πρώτη φορά, μέσα από μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, επιχειρείται η ολόπλευρη στήριξη του αγροτικού κόσμου της Κρήτης.
Βασικές παράμετροι και στόχοι, μεταξύ άλλων, αυτού του σχεδιασμού είναι η διαμόρφωση ενός σύγχρονου Αγροτικού Τομέα, η καινοτομία και η εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών και μεθοδολογίας. Και αυτό γιατί η εικόνα του αγροτικού τομέα της Κρήτης, η καθηλωμένη, επί χρόνια, δυναμικότητα του, αλλά και οι σύγχρονες ανάγκες της αγοράς, απαιτούν «νέα δυναμικά εργαλεία» για τη δημιουργία των οποίων θα πρέπει να αναζητηθούν πόροι κυρίως από ευρωπαϊκές πηγές.
Το εγκεκριμένο, κατ’ επέκταση, από το ΕΣΠΑ έργο με την επωνυμία «AgroPortal» της Περιφέρειας Κρήτης, αποτελεί κατ’ ουσία ένα σύνολο ηλεκτρονικών εφαρμογών, ψηφιακών υπηρεσιών καθώς και παραγωγή νέου ψηφιακού περιεχομένου που θα παρέχονται στους παραγωγούς, σε συναφείς επιχειρήσεις, στους καταναλωτές εντός και εκτός Κρήτης.
Ως εκ τούτου, για την Περιφέρεια Κρήτης το έργο αυτό αποτελεί ένα από τα νέα εργαλεία πάνω στο οποίο θα στηριχθεί ότι πιο σύγχρονο σαν διαδικασία, ότι πιο ταχύ και άμεσο για τους αγρότες και τα προϊόντα τους, ότι πιο αποτελεσματικό μπορεί να διαθέτει ο πρωτογενής τομέας της Κρήτης.
Θα σηματοδοτήσει δε το πέρασμα από την παραδοσιακή διαχείριση των αγροτικών υποθέσεων στην ψηφιακή σημερινή αλλά κυρίως αυριανή πραγματικότητα. Δεν θα είναι δηλαδή κάτι που θα προβάλλει απλές εικόνες ή θα διαχειρίζεται σε μικροεπίπεδο στοιχεία με ελλιπή δυναμικότητα.
Αντιθέτως, θα αποτελέσει το δυναμικό πρόσωπο μιας σύγχρονης αγροτικής πραγματικότητας με παρουσία της αγροτικής Κρήτης και των αγροτικών της προϊόντων σε κάθε αγορά του πλανήτη, με μετρήσιμα και ορατά αποτελέσματα, όχι για το portal αλλά για τους αγρότες της Κρήτης.
Θα είμαστε ευτυχείς αν στο τέλος της διαδικασίας αυτής η Περιφέρεια Κρήτης έχει στη διάθεση της ένα τέτοιο σύγχρονο και αναγκαίο εργαλείο με το ελάχιστο δυνατό κόστος.
Τέλος, είμαστε βέβαιοι ότι αν ο συντάκτης του άρθρου ενημερωθεί πληρέστερα για τις ουσιαστικές πτυχές του έργου, τις δυναμικές πλευρές του, τον όγκο και το μέγεθος του περιεχομένου του, τότε θα κατέληγε σε διαφορετικά συμπεράσματα.
Σας επισυνάπτουμε στοιχεία που αφορούν στην Χρηματοδότηση των Πράξεων (Πίνακας Προέλευσης Πόρων Χρηματοδότησης) και τον Πίνακα των Υποβληθεισών Πράξεων των Περιφερειών".
Είμαστε στην διάθεση σας
Η θεματική Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης
Αρμόδια για θέματα πρωτογενή τομέα
Βρέντζου-Σκορδαλάκη