Σούπερ μάρκετ μαμούθ σχεδιάζει πολυεθνική στην 62 Μαρτύρων

Δημοσίευση: 02/02/2011 11:02
Συντάκτης: digitalcrete.gr
292 προβολές

Αποτελεί ένα από τα πιο… ζηλευτά «φιλέτα» στην καρδιά της πόλης, με αρκετά μέτρα πρόσοψη σε ένα από τους πλέον εμπορικούς δρόμους, τη λεωφόρο 62 Μαρτύρων.

Πρόκειται για μια έκταση περίπου 5,5 στρεμμάτων -δίπλα στον αριθμό 58 της λεωφόρου- στην οποία κατά καιρούς έχουν λειτουργήσει πρατήριο βενζίνης, αντιπροσωπία αυτοκινήτων και σούπερ-μάρκετ. Εδώ και χρόνια, όμως, επικρατεί η απόλυτη… ακινησία. Παραμένει αναξιοποίητη χωρίς εμπορικές χρήσεις. Η κατάσταση αυτή αποτελεί αντικείμενο κουβέντας μεταξύ των καταστηματαρχών της περιοχής και οι φήμες που κυκλοφορούν είναι πολλές και αντικρουόμενες. Το μόνο βέβαιο είναι ότι αποτελεί ένα φιλέτο, τεράστιας αξίας…

Σύμφωνα με τους καταστηματάρχες πρόκειται για μια ενιαία έκταση, αν και κατά καιρούς τεμαχίστηκε σε μικρότερες για να στεγαστούν διαφορετικές εμπορικές χρήσεις. Το βενζινάδικο έχει μείνει να ρημάζει εδώ και χρόνια, τόσα πολλά που κανείς πια δεν θυμάται. Πριν από δύο περίπου χρόνια μετακινήθηκε από παρακείμενο κτίσμα η αντιπροσωπία αυτοκινήτων καθώς και ένα σουπερ-μάρκετ. «Αμαρτία, μεγάλη αμαρτία να μένει αναξιοποίητο όλο αυτό το οικόπεδο», μονολογούν οι καταστηματάρχες.

Τα σενάρια

Τα σενάρια για το τι μέλλει γενέσθαι δίνουν και παίρνουν… Ένα από τα πιο δημοφιλή σενάρια μάλιστα προβλέπει ότι σε όλη την έκταση των 5,5 στρεμμάτων θα εγκατασταθεί μεγάλη αλυσίδα σούπερ-μάρκετ. Σύμφωνα με ένα δεύτερο σενάριο σε όλη την έκταση θα αναπτυχθεί εμπορικό κέντρο στο πρότυπο αυτού που λειτουργεί στην περιοχή του «Τάλως».

«Στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν αυτά τα σενάρια, εμείς θα σβήσουμε από τον εμπορικό χάρτη της 62 Μαρτύρων», λένε καταστηματάρχες που εμπορεύονται είδη διατροφής.

Ιδανικά
Εν τω μεταξύ δεν λείπουν και αυτοί που εκτιμούν ότι μια από τις πλέον προσοδοφόρες χρήσεις, αλλά και ταυτόχρονα μια χρήση που θα αποδειχθεί ωφέλιμη για τη λειτουργία της 62 Μαρτύρων, θα είναι να οργανωθεί εκεί ένας χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. «Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει χώρος ώστε να παρκάρουν περισσότεροι πελάτες και να τονωθεί και η εμπορική κίνηση στο δρόμο», λένε στην «Τ» ορισμένοι εκ των καταστηματαρχών που πιστεύουν ότι αυτή είναι η ιδανική χρήση για το οικόπεδο - φιλέτο επί της λεωφόρου.

Μένει να αποδειχθεί εάν θα επανέλθει η εμπορική δραστηριότητα σε μέρος ή στο σύνολο της έκτασης, καθώς και ο χρόνος που θα πραγματοποιηθεί αυτό… Μέχρι τότε τα σενάρια θα αυξάνονται και το οικόπεδο - φιλέτο θα εξακολουθεί να αποτελεί ένα προσφιλές θέμα συζήτησης μεταξύ των «γειτόνων» στη λεωφόρο 62 Μαρτύρων.

Τα λουκέτα

Τα βασικά προβλήματα της λεωφόρου 62 Μαρτύρων είναι δύο: τα λουκέτα που πέφτουν βροχή καθώς και το κυκλοφοριακό.

Η λεωφόρος, μια από τις πλέον εμπορικές οδούς της πόλης του Ηρακλείου, έχει και αυτή «προσβληθεί» από τον «ιό» της οικονομικής κρίσης με τα κλειστά μαγαζιά και τα ανοίκιαστα καταστήματα να πληθαίνουν μέρα με την ημέρα. Είναι ενδεικτικό ότι σε απόσταση μόλις μερικών δεκάδων μέτρων, δεκάδες λουκέτα. Οι καταστηματάρχες ανησυχούν για την τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα και εύχονται αυτοί να είναι από τους «τυχερούς», από αυτούς δηλαδή που θα επιβιώσουν τα επόμενα δύο χρόνια -αυτό το χρονικό όριο βάζουν- και δεν θα οδηγηθούν στην παύση της επιχείρησής τους, που αποτελεί μονόδρομο για μια μεγάλη μερίδα συναδέλφων τους.

«Κλείνουμε ο ένας μετά τον άλλο. Οι χώροι, μικροί ή μεγάλοι δεν έχει σημασία, παραμένουν κλειστοί για μήνες τώρα. Ανησυχούμε…», λένε. Το να ανοίξει μια νέα επιχείρηση αποτελεί σπάνιο φαινόμενο πλέον. Το λουκέτο αποτελεί τον «πικρό» κανόνα. Η κατάσταση αυτή χαρακτηρίζει πια τους εμπορικότερους δρόμους του Ηρακλείου. Χωρίς διαφορές η κατάσταση στην Κυρίλλου Λουκάρεως και στην Αβέρωφ…

Η κρίση, πάντως, έχει κτυπήσει ακόμη και τα κινέζικα καταστήματα στη λεωφόρο 62 Μαρτύρων. «Δεν κάνουν τον τζίρο που έκαναν παλιότερα», λένε οι Έλληνες ιδιοκτήτες καταστημάτων συμπληρώνοντας: «Ωστόσο και πάλι τα προϊόντα τους είναι φθηνότερα και αποτελούν πόλο έλξης για τους Έλληνες και τους αλλοδαπούς καταναλωτές».

Οι αλλοδαποί

Ο πληθυσμός των αλλοδαπών που διαμένει στην ευρύτερη περιοχή έχει αυξηθεί θεαματικά τα τελευταία χρόνια. «Οι περισσότεροι είναι Άραβες και Αλβανοί και απασχολούνται στις οικοδομές» λένε στην «Τ» οι Έλληνες κάτοικοι.

Kυκλοφοριακό

Η πλειονότητα των καταστηματαρχών και των κατοίκων της περιοχής έχει παράπονα για το κυκλοφοριακό. Αν και η ανάπλαση της παραλιακής λεωφόρου αποσυμφόρησε την κίνηση στην 62 Μαρτύρων -που αποτελεί και είσοδο/έξοδο της πόλης προς τα δυτικά- τα κακώς κείμενα στη λεωφόρο παραμένουν. Τα κορναρίσματα εντάσσονται στους οικείους… ήχους της περιοχής, ενώ τα παρκαρίσματα που γίνονται είναι για γέλια και για κλάματα. «Εδώ έχουμε ακόμη και… τριπλοπαρκαρίσματα», λένε με μια διάθεση χιούμορ πολίτες στην «Τ». Πολλές φορές η έλλειψη χώρων πάρκινγκ οδηγεί πελάτες των εμπορικών καταστημάτων και των τραπεζών στο να παρκάρουν μπροστά σε κάδους απορριμμάτων επί του δρόμου, ακόμη και στις συμβολές με τους κάθετους δρόμους παρεμποδίζοντας ακόμη και την κίνηση των πεζών.