Συμβουλές για τις αγορές, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, δίνει σε χθεσινή ανακοίνωσή της η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων. Οι οδηγίες αυτές στόχο έχουν την ενημέρωση και την προστασία των καταναλωτών από φαινόμενα αισχροκέρδειας που συχνά παρατηρούνται κατά την περίοδο των εκπτώσεων.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται επίσης ότι στην περίοδο οικονομικής κρίσης που διανύουμε, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να κάνουν αγορές με ´καλές τιμές´ αλλά με αυτοσυγκράτηση λαμβάνοντας πάντα υπόψη τόσο τις ανάγκες όσο και τις οικονομικές τους δυνατότητες.
Τα σωστά βήματα για την αξιοποίηση των εκπτώσεων, σύμφωνα με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. είναι:
- Ερευνα αγοράς πριν από την έναρξη των εκπτώσεων και καταγραφή των τιμών στα είδη που μας ενδιαφέρουν.
- Καταγγελία περιπτώσεων παραπλάνησης στην Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. αλλά και στους Εμπορικούς Συλλόγους της κάθε περιοχής.
- Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλών τιμών (παλαιάς τιμής - νέας τιμής) σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στη βιτρίνα του καταστήματος.
- Εάν η επιχείρηση χρησιμοποιεί ποσοστά (%) για έκπτωση, τα ποσοστά θα πρέπει να είναι συγκεκριμένα ως προς το είδος ή κατηγορία των ειδών.
- Η ένδειξη (έως…), είναι παραπλανητική, βάσει νομοθεσίας.
- Και στη διάρκεια των εκπτώσεων ισχύει το δικαίωμα της υπαναχώρησης, όταν το προϊόν είναι ελαττωματικό.
- Παίρνουμε πάντα απόδειξη αγοράς των προϊόντων που αγοράσαμε αλλά και κάρτα αλλαγής.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. θα δέχεται παράπονα - καταγγελίες καθ’ όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων στη δ/ση πλ. 1866, αρ. 2 και στο τηλέφωνο 2821092666.