Νέα 48ωρη απεργία στα λιμάνια – Άρχισαν τα προβλήματα στα νησιά

Δημοσίευση: 26/11/2010 08:11
Συντάκτης: digitalcrete.gr
560 προβολές

Για άλλες δύο ημέρες θα απέχουν από την εργασία τους οι ναυτεργάτες, αφού η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία κήρυξε την Πέμπτη (25/11) νέα 48ωρη απεργία από τις 6 το πρωί της Παρασκευής (26/11) μέχρι την Κυριακή (28/11).

Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνεδρίαση της ΠΝΟ, ζητήθηκε από συνδικαλιστές η εξαίρεση από την απεργία, της Blue Star Ferries, της Attica Group, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρία έχει δεχθεί να χορηγήσει αύξηση 2% στα πληρώματα της, αλλά το αίτημα δεν έγινε αποδεκτό.

Η απεργία περιλαμβάνει τις κατηγορίες πλοίων για τις οποίες εκκρεμεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και είναι τα ακτοπλοϊκά Επιβατηγά - Οχηματαγωγά, τα Μεσογειακά Φορτηγά και τα Ακτοπλοϊκά Φορτηγά κάτω των 500 κόρων ολικής χωρητικότητας.

Η διοίκηση της ΠΝΟ τονίζει σε ανακοίνωσή της ότι με εξαίρεση των τριών εργοδοτικών οργανώσεων, που έχουν ήδη υπογράψει, δηλαδή την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και την Ένωση Πορθμείων Εσωτερικού που προηγήθηκαν, δεν υπάρχει προθυμία προσέλευσης των οργανώσεων εργοδοτών των άλλων κατηγοριών πλοίων, στην υπογραφή και των υπόλοιπων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2010, που ήδη πλησιάζει στη λήξη του.

Προβλήματα στο Λασίθι

“Όσο περνάει ο καιρός τα προβλήματα εντείνονται" δηλώνει από το Λασίθι ο πρόεδρος των αγροτικών συλλόγων του νομού Στάθης Κορνάρος.

"Ήδη τις αγορές του εξωτερικού πλέον δεν μπορούμε να τις τροφοδοτήσουμε και πληρώνουμε ποινικές ρήτρες για τα συμβόλαια παράδοσης τα οποία έχουμε κλείσει”, τονίζει ο κ.Κορνάρος προσθέτοντας ότι το κενό που δημιουργείται στις αγορές του εξωτερικού το καλύπτουν πλέον οι ανταγωνιστές.

“Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και στην εσωτερική αγορά αυτή τη στιγμή, προσθέτει ο κ.Κορνάρος και τονίζει ότι «εκεί που οι τιμές ήταν μέσο όρο σε όλα τα ευπαθή προϊόντα στα 70 λεπτά με 1 ευρώ, οι τιμές των προϊόντων σήμερα είναι 10 λεπτά και απούλητα.”

Στα Χανιά ιδιαίτερα προβλήματα υπάρχουν με τους παραγωγούς των κηπευτικών της Κουντούρας και του Ελαφονησίου καθώς αυτή την περίοδο η παραγωγή φτάνει στο 80%.Πολλοί από αυτούς έχουν συμβόλαια με αγορές της Αθήνας και του εξωτερικού και τα προϊόντα μένουν στα αζήτητα,δεδομένου ότι τα περισσότερα από αυτά είναι ευπαθή και κινδυνεύουν οι παραγωγοί να χάσουν τα συμβόλαια.

Εφοπλιστές: “Η απεργία είναι επικίνδυνη”

“Η σημερινή απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για συνέχιση της απεργίας για ακόμη 48 ώρες αποδεικνύει ότι η εμμονή της ΠΝΟ να μην δέχεται την πρότασή μας για συζήτηση των προβλημάτων που θα βγάλουν αμφοτέρους από την κρίση είναι επικίνδυνη”, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.

Ο πρόεδρος της ΕΕΝ σχολιάζοντας επίσης την ανακοίνωση της Attica Group η οποία τονίζει ότι “η υπογραφή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας στην ακτοπλοΐα είναι εύλογη απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών”, ο κ. Βεντούρης τονίζει ότι “ο κ. Βγενόπουλος προτείνει γαλαντόμο οικονομική πολιτική με ξένα λεφτά”.

“Είναι γνωστό ότι η τακτική του «διαίρει και βασίλευε» είναι μια επιτυχημένη συνταγή από παλαιοτάτων ετών, η υιοθέτησή της όμως από χρηματιστηριακές εταιρείες πλοιοκτησίας δικαίως θεωρείται στο επιχειρηματικό τοπίο ως ενέργεια dumping,” τονίζεται στην ανακοίνωση.