Την χρήση συστήματος ABS και στις μοτοσυκλέτες από την 1η Ιανουαρίου του 2016 αποφάσισε η Ευρωβουλή προκειμένου να αυξηθεί η ασφάλεια των οδηγών τους.
Το μέτρο αφορά μηχανές πάνω από τα 125 κυβικά εκατοστά που θα ταξινομηθούν
από το 2016. Παράλληλα, για τις μοτοσυκλέτες από 51 έως 125 κ.εκ., το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε την υποχρεωτική χρήση συνδυασμένου
συστήματος φρένων CBS. Τέλος για τα «μοτοποδήλατα» κάτω των 50 κυβικών,
υπάρχει η σκέψη να τεθεί ως υποχρέωση του κατασκευαστή η χρήση
συστήματος ABS από το 2018, καθώς οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα βοηθήσει
στην μείωση της απόστασης που καλύπτει το δίκυκλο όταν φρενάρει.
Το
ABS είναι ένα σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών σε περίπτωση
φρεναρίσματος. Ελέγχει συνεχώς την ταχύτητα του τροχού κατά το
φρενάρισμα με στόχο να αποφευχθεί το μπλοκάρισμά του που έχει συνήθως
θανατηφόρες συνέπειες.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει η
εφημερίδα «Εθνος», το 2011 πάνω από ένα στους τρεις νεκρούς σε τροχαία
ήταν οδηγός μοτοσυκλέτας. Το 80% από αυτούς είχαν κρανιοεγκεφαλικές
κακώσεις. Υπολογίζεται ότι ένας μοτοσυκλετιστής έχει 16 φορές
περισσότερες πιθανότητες θανατηφόρας σύγκρουσης από τον οδηγό
οποιοδήποτε άλλου οχήματος.