Απειλούν με απεργία στις πανελλαδικές εξετάσεις

Δημοσίευση: 16/04/2010 10:04
Συντάκτης: digitalcrete.gr
649 προβολές

Προβληματισμό προκαλεί η κατάργηση της βάσης του 10, αφού εκτός από τους ίδιους τους μαθητές που υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό το νέο μέτρο, εκπαιδευτικοί, γονείς και πανεπιστημιακοί διατυπώνουν ερωτήματα ως προς την αναγκαιότητα κατάργησης μίας διάταξης που είχε θεωρηθεί ότι διατηρούσε σε υψηλό επίπεδο τις πανεπιστημιακές σπουδές στην Ελλάδα.

Για την ώρα, πάντως, δεν έχει διευκρινιστεί αν θα υπάρχει με τις νέες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου Διαμαντοπούλου ένα σύστημα ελεύθερης στην ουσία πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ ή αν θα ισχύσει άλλη χαμηλότερη βάση εισαγωγής στα ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας όφειλε να υλοποιήσει τις προεκλογικές δεσμεύσεις της κ. Αννας Διαμαντοπούλου, ενώ κάποιοι άλλοι θεωρούν ότι η βάση του 10 καταργήθηκε για να εξασφαλισθεί η βιωσιμότητα πολλών τμημάτων ΤΕΙ κυρίως αλλά και απομακρυσμένων ΑΕΙ, που τα τελευταία χρόνια λειτουργούσαν με ελάχιστους πρωτοετείς.

«Είναι γεγονός ότι την επίδοση των μαθητών δεν μπορούμε να την αγνοούμε» επισημαίνει, μιλώντας στην «Τ», ο πρόεδρος του ΤΕΙ Κρήτης Βαγγέλης Καπετανάκης «αφού η επιλογή φοιτητών με κριτήριο τη βαθμολογία τους έχει ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά». Υιοθετεί, ωστόσο, την άποψη που εξέφρασε ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος, σύμφωνα με την οποία οι επιδόσεις πρωτοετών που εισήχθησαν με βαθμό 8 ή 9, δεν διέφεραν από τις επιδόσεις εκείνων που πέτυχαν το 10. Τα τελευταία χρόνια επισημαίνει ο πρόεδρος του ΤΕΙ Κρήτης παρατηρήθηκε το φαινόμενο, υποψήφιοι που δεν εισήχθησαν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ λόγω της βάσης του 10, να φεύγουν για σπουδές στο εξωτερικό και να επιστρέφουν με πτυχίο πανεπιστημίου.

Στον αντίποδα, όμως, ο κ. Καπετανάκης εκφράζει έντονο προβληματισμό για τα λειτουργικά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν πολλά ιδρύματα της Τριτοβάθμιας σε περίπτωση που επιστρέψουμε στο προηγούμενο καθεστώς, της αθρόας, δηλαδή, εισαγωγής υποψηφίων. «Με μειωμένο προϋπολογισμό κατά 20%, πραγματικά προβληματιζόμαστε για το πώς θα εκπαιδεύσουμε όλους αυτούς τους φοιτητές. Είναι ζήτημα υποδομών και μόνιμου προσωπικού που δεν επαρκούν για να υλοποιήσουμε το έργο που έχουμε αναλάβει» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Καπετανάκης.

Οι εκπαιδευτικοί

«Το υπουργείο Παιδείας καταργεί ένα ταξικό μέτρο, για ένα άλλο ταξικό μέτρο» δηλώνει στην «Τ» η συνδικαλίστρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρετή Σπαχή. Αποδίδει την απόφαση για την κατάργηση της βάσης του 10 στην αναγκαιότητα που καταγράφηκε για τη βιωσιμότητα πολλών τμημάτων ΤΕΙ ως επί το πλείστον και κάνει λόγο για αντιπερισπασμό της κυβέρνησης. «Το σύστημα» λέει η κ. Σπαχή «συνδέει την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο με την επίδοση των μαθητών στο Λύκειο, την ίδια στιγμή που αναγνωρίζει τα κολέγια ως ισότιμα με τα ΑΕΙ - ΤΕΙ και ταυτόχρονα συρρικνώνει τις δαπάνες για τα δημόσια σχολεία και τα πανεπιστήμια. Κάποιοι μαθητές που είχαν αποκλειστεί με τη βάση του 10, έπρεπε να εισαχθούν στα ΤΕΙ, τα οποία έχει ανάγκη το κράτος».

Οι γονείς

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας επεξεργάζεται εδώ και δύο ημέρες και η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Νομού Ηρακλείου. Καταθέτοντας την προσωπική της άποψη για τη βάση του 10, η πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γιούλα Λιαπάκη - Μωραΐτη, εκφράζει την εκτίμηση ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε στην υλοποίηση της δέσμευσής της, προκειμένου να ικανοποιήσει το αίτημα των ΤΕΙ κυρίως αλλά και των ΑΕΙ που είδαν το φοιτητικό δυναμικό των πρωτοετών τους να συρρικνώνεται. Τονίζει, ωστόσο, ότι η κατάργηση της βάσης του 10 θα έπρεπε να συνοδεύεται από ένα περισσότερο αναλυτικό σχεδιασμό για την εφαρμογή της και για το λόγο αυτό θα έπρεπε να γίνει αργότερα. «Δεν έχουμε ακόμη επεξεργαστεί το νομοσχέδιο στο σύνολό του» σημειώνει η κ. Λιαπάκη «αλλά δεν το θεωρούμε σωστό. Είναι άδικο για τους μαθητές εκείνους που τα προηγούμενα χρόνια αγωνιούσαν να πιάσουν το 10 και να περάσουν σε κάποιο πανεπιστήμιο και ξαφνικά ένα μήνα πριν από τις εξετάσεις, με κάποια άγνωστη αφορμή, να καταργείται η βαθμολογική βάση». Μεταξύ άλλων, η κ. Λιαπάκη εξέφρασε την άποψη ότι ίσως να υπάρξουν επιπτώσεις στο επίπεδο των πανεπιστημιακών σπουδών.