Μπαμπινιώτης: Να καταργηθούν οι πανελλήνιες από το Λύκειο

Δημοσίευση: 25/10/2009 11:10
Συντάκτης: digitalcrete.gr
408 προβολές

Πρόταση να καταργηθούν οι πανελλαδικές στην τελευταία τάξη του Λυκείου και διεξαγωγή τους από ανεξάρτητο με το υπουργείο Παιδείας, εθνικό φορέα, κατέθεσε ο επικεφαλής του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, Γιώργος Μπαμπινιώτης.

Τα τελευταία χρόνια υπήρχε έντονα η σκέψη να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όμως, επίσημη πρόταση δεν είχε κατατεθεί. Σύμφωνα με την εφημερίδα Το Βήμα, όπου δημοσιεύεται η πρόταση, υπάρχουν επτά σημεία «κλειδιά» τα οποία αναμένεται να αλλάξουν –σε περίπτωση ψήφισης- το τοπίο στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μπαμπινιώτης προτείνει να διεξάγονται εξετάσεις μετά την απόκτηση του απολυτηρίου του Λυκείου, το οποίο θα πρέπει να αναβαθμιστεί και να θεσπιστεί ο θεσμός του εθνικού απολυτηρίου. Έπειτα, οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα να διεξάγονται από ειδικό μόνιμο εξεταστικό φορέα, από το εθνικό κέντρο αξιολόγησης, ο οποίος θα είναι ανεξάρτητος και δεν θα σχετίζεται με το υπουργείο Παιδείας.

Ο εξεταστικός φορέας θα έχει καθηγητές ειδικευμένους στην αξιολόγηση μαζί με τους οποίους θα συνεργάζονται πανεπιστημιακοί που θα προέρχονται από αντίστοιχες ειδικότητες. Τα θέματα των εξετάσεων θα προέρχονται από τράπεζα θεμάτων τα οποία θα ανανεώνονται.

Ακόμη, οι εξετάσεις να διεξάγονται τρεις φορές τον χρόνο (Σεπτέμβριο- Ιανουάριο- Ιούνιο) ώστε οι υποψήφιοι να έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους όμως σε κάθε επαναληπτική εξέταση θα γίνεται και μείωση των μορίων.

Όσον αφορά την ύλη των εξετάσεων θα προέρχεται και από τις τρεις τάξεις του Λυκείου η οποία θα καθορίζεται και από τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ. Μάλιστα, η βαθμολογία για την εισαγωγή των υποψηφίων στο εκάστοτε πανεπιστήμιο θα ορίζεται από τα ίδια τα ιδρύματα.

Παράλληλα, θα λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η συνολική επίδοση των μαθητών σε όλα τα χρόνια του Λυκείου ενώ θα πραγματοποιούνται και περιφερειακά διαγωνίσματα στη Α και Β τάξη σε συνδυασμό με την προφορική αξιολόγηση και τον φάκελο του μαθητή. Η διαφορά θα ρυθμίζεται με ειδικό αλγόριθμο.

Επιπλέον, στις εξετάσεις θα υπάρχουν τέσσερα αντικείμενα, ανά επιστημονική ειδικότητα, με δυνατότητα επιλογής και συνδυασμό περισσοτέρων αντικειμένων για την εισαγωγή σε παρεμφερή ιδρύματα.

Αναβάθμιση του Λυκείου

Ο κ. Μπαμπινιώτης υποστηρίζει πως σε περίπτωση αποκοπής των εξετάσεων από το Λύκειο αυτό βοηθήσει στην αναβάθμισή του όχι μόνο επειδή θα λειτουργεί ως «αυτόνομη μορφωτική βαθμίδα» αλλά και γιατί όπως προαναφέρθηκε στις εισαγωγικές θα λαμβάνεται υπόψη η συνολική απόδοση του υποψηφίου σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Η πρόταση ήδη έχει διαβιβαστεί στα μέλη του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που παραδέχονται πως είναι αναγκαίες οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας.

Τέλος, η Σύνοδος των Πρυτάνεων ΑΕΙ δηλώνει πως είναι υπέρ της σταδιακής απελευθέρωσης της εισαγωγής των υποψηφίων στα πανεπιστήμια και μεταξύ των άλλων επιθυμούν να καθορίζουν και εκείνοι την ύλη για την εισαγωγή στα ιδρύματα.