Στο υπουργικό συμβούλιο η βάση του 10

Δημοσίευση: 13/04/2010 11:04
Συντάκτης: digitalcrete.gr
406 προβολές

Σε ένα μήνα ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις (στις 14 Μαίου) και στο υπουργείο παιδείας δεν έχουν αποφασίσει ακόμα αν θα καταργηθεί ή θα υπάρχουν αλλαγές στο θέμα της βάσης του 10. Το θέμα θα βρεθεί στο επίκεντρο του υπουργικού συμβουλίου που συνεδριάζει την Τρίτη (12/04), όπου θα συζητηθεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου παιδείας.

Συζητήσεις μέχρι και την τελευταία στιγμή γίνονται αναφορικά με το ενδεχόμενο τροποποίησης ή και κατάργησης της βάσης του «10» για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τροποποίηση σημαίνει ότι μπορεί να μειωθεί η βάση στο μισό του μέσου όρου των βαθμών των πρώτων 5 επιτυχόντων σε κάθε τμήμα, ώστε αν π.χ. ο μέσος όρος είναι 17 η βάση να είναι 8,5 και όχι 10.

Στο υπουργικό συμβούλιο ενδεχομένως θα γίνει αναφορά στο θέμα αυτό, αλλά δεν είναι γνωστό αν η αλλαγή που ετοιμάζεται βάσει της γνωστής εξαγγελίας του ΠΑΣΟΚ για κατάργηση της βάσης θα ισχύσει από τις φετινές εξετάσεις ή από το επόμενο έτος.

Το πολυνομοσχέδιο αποτελείται από τέσσερις θεματικές ενότητες, που αφορούν εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλαγές στο νόμο-πλαίσιο για τη λειτουργία των πανεπιστημίων, αναδιάρθρωση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης και νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των κολεγίων.

Όσον αφορά τα κολέγια, θεσπίζεται νέο αυστηρό πλαίσιο για την αδειοδότηση από το ΕΚΕΠΙΣ (Εθνικό κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης), για χώρους διδασκαλίας και επίπεδο διδασκόντων.

Στο νόμο πλαίσιο θα υπάρξουν τρεις βελτιώσεις. Στις πρυτανικές εκλογές, η στάθμιση της ψήφου των φοιτητών, θα καθορίζεται και από τη συμμετοχή, θα μειωθούν τα εκλεκτορικά σώματα, ενώ θα αλλάξει και ο τρόπος διανομής των συγγραμμάτων.

Τέλος αναφορικά με το νέο σχολείο, καθιερώνονται το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής –Διδακτικής Κατάρτισης, ο θεσμός του "δόκιμου εκπαιδευτικού", η διασφάλιση αντικειμενικού και ενιαίου τρόπου επιλογής και πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ, η πραγματοποίηση μεταθέσεων και αποσπάσεων μόνο με βάση πραγματικά κενά και πραγματικές ανάγκες και η θέσπιση της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής και της διοικητικής μονάδας.