Μαθαίνοντας μέσα από τα μάτια του χρήστη

Δημοσίευση: 19/03/2009 11:03
Συντάκτης: digitalcrete.gr
1270 προβολές

Ενδιαφέρεστε για τη βελτίωση της χρηστικότητας του δικτυακού σας τόπου; Οι χρήστες εγκαταλείπουν την ιστοσελίδα σας με ανησυχητικούς ρυθμούς; Σκοπεύετε να ξανασχεδιάσετε το site σας; Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε το Eye Tracking (Τεχνική Καταγραφής Οφθαλμικών Κινήσεων ) για τη βελτίωση της ευχρηστίας της ιστοσελίδας σας.

Το Eye Tracking υπάρχει έχει εδώ και δεκαετίες, αλλά έχει καταστεί εμπορικά διαθέσιμο μόνο κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Έχει μάλιστα αναφερθεί ως «το πιο κοντινό πράγμα στην ανάγνωση του μυαλού» καθώς οι οφθαλμικές κινήσεις σχετίζονται άμεσα με τον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου. Το πώς μετακινούνται τα μάτια μας - είτε σε μια ιστοσελίδα είτε σε μια διαφήμιση - δείχνει πόσο εύκολα και γρήγορα γίνεται η επεξεργασία του πλήθους των πληροφοριών που δεχόμαστε. Εάν οι πληροφορίες είναι απλές ή ήδη γνωστές, τα μάτια μας συνήθως κινούνται ομαλά. Εάν είναι δύσκολες ή καινούργιες, τα μάτια μπορεί να κάνουν παύση, επιστροφή σε ένα συγκεκριμένο σημείο, ή ακόμη και ταλάντευση εμπρός και πίσω μεταξύ δύο λέξεων ή εικόνων. Η παρακολούθηση και καταγραφή αυτών των δεδομένων είναι δυνατή με την Τεχνική Καταγραφής Οφθαλμικών Κινήσεων ή Eye Tracking.

Το i-Tf Emmetropia Lab είναι ένα ιδιωτικό εργαστήριο, το οποίο λειτουργεί από τον Σεπτέμβριο του 2008 στο Ηράκλειο, στα πλαίσια της ερευνητικής δραστηριότητας της Εμμετρωπίας ΑΕ - Διαθλαστικού και Οφθαλμολογικού Κέντρου Κρήτης. Το εργαστήριο είναι άρτια εξοπλισμένο με 2 eye-trackers (ανιχνευτές) και πραγματικά πρωτοπορεί, παρέχοντας υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνεργασία με web design και διαφημιστικές εταιρείες.

Στο site του εργαστηρίου (www.emmetropia.gr) μπορεί κανείς να δει εφαρμογές και παραδείγματα ανάλυσης δεδομένων, καθώς και αναφορά σε τομείς έρευνας όπου χρησιμοποιείται τo Εye Tracking (π.χ. γλωσσική επεξεργασία, οπτική αναζήτηση κ.α.)

Η συγκεκριμένη τεχνική μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρότατο εργαλείο σε πολλές περιπτώσεις, τρεις από αυτές είναι:

  • Η επιλογή του σχεδιασμού μιας αρχικής σελίδας – Είναι δυνατή η σύγκριση μιας σειράς από διαφορετικές εκδόσεις της σελίδας ώστε να καταλήξουμε στον πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό. Αυτό θα θέσει τέλος μια για πάντα στον επανασχεδιασμό ή τις μετέπειτα αλλαγές, που μπορεί να είναι άκρως δαπανηρές.
  • Μπορεί να υποστηρίξει αυτό που ισχυρίζονται οι χρήστες – Εάν οι χρήστες ισχυρίζονται ότι δεν παρατήρησαν κάτι, το Eye Tracking μπορεί να το αποδείξει.
  • Μπορούμε να διαπιστώσουμε την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών logos – Το Eye Tracking αποδεικνύει αν κάποιος πράγματι εξέτασε το κουμπί αγοράς, promotions ή / και τις διαφημίσεις.

Εν κατακλείδι, η τεχνολογία του Eye Tracking που προσφέρει το i-Tf Emmetropia Lab (χαρίζοντας ακόμα μια πρωτιά στο Ηράκλειο σχετικά με παροχή υπηρεσιών υψηλής τεχνολογίας) μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρότατο εργαλείο στο τμήμα marketing μίας εταιρίας γιατί παρέχει στατιστικά στοιχεία και συγκεκριμένους αριθμούς σε αντιδιαστολή με τις παραδοσιακές-συμβατικές μεθόδους ποιοτικής αξιολόγησης.