Σοβαρά προβλήματα θα αντιμετωπίσουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κρήτη από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, λόγω της σημαντικής έλλειψης διδακτικού προσωπικού.
Το γεγονός αυτό σημαίνει, σύμφωνα με το συνδικαλιστή, ότι για να ξεκινήσει ικανοποιητικά η νέα σχολική χρονιά θα απαιτηθούν περίπου 800 δάσκαλοι και 300 νηπιαγωγοί και στους τέσσερις νομούς του νησιού. Ο αριθμός αυτό είναι αρκετά μεγάλος, αν υπολογιστεί πως κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια στην Κρήτη εργάζονται περίπου 4.500 εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η κατάσταση αναμένεται να είναι ακόμη πιο δυσχερής, δεδομένου ότι το υπουργείο Παιδείας έχει αποφασίσει να μειώσει κατά 50% τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια.
Οπως προκύπτει από τις χθεσινές αποσπάσεις, σύμφωνα με την επεξεργασία που έκανε στα στοιχεία ο κ. Καψαλάκης, φεύγουν από την Κρήτη 76 νηπιαγωγοί και έρχονται μόνο 24. Επίσης, αποχωρούν 54 γυμναστές και έρχονται 7, ενώ φεύγουν 170 δάσκαλοι και έρχονται 127. Επίσης, εκτιμάται ότι οι εκπαιδευτικοί της Αγγλικής Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια θα είναι λιγότεροι κατά 6.
Στο Ηράκλειο πιο συγκεκριμένα, και μόνο από την πρώτη φάση των αποσπάσεων, προκύπτει, σύμφωνα με τον κ. Καψαλάκη, ότι οι νηπιαγωγοί έχουν μειωθεί κατά 23, όπως και οι γυμναστές, κατά ένας έχουν μειωθεί οι εκπαιδευτικοί των Αγγλικών και κατά 54 μειώνονται οι δάσκαλοι.
Ανά νομό, προκύπτει ότι:
· Στο Ηράκλειο φεύγουν 138 εκπαιδευτικοί και έρχονται 37.
· Στα Χανιά φεύγουν 78 και έρχονται 63.
· Στο Ρέθυμνο φεύγουν 42 και έρχονται 45, και
· Στο Λασίθι φεύγουν 55 και έρχονται 21.
Η διαμορφωθείσα κατάσταση, εκτιμά ο αιρετός στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, οφείλεται σε δύο βασικούς παράγοντες. Αφενός στο ότι η Κρήτη έχει ανάγκη από μαζικούς διορισμούς και αφετέρου στο ότι θα πρέπει να γίνει άμεσα αλλαγή στη μοριοδότηση των σχολείων του νησιού, προκειμένου να δοθούν κίνητρα στους νεοδιοριζόμενους να μένουν παραπάνω του ενός χρόνου στα σχολεία του νησιού.
Εκτιμάται ότι από το Σεπτέμβρη, πολλά σχολεία κυρίως της υπαίθρου θα έχουν μείνει χωρίς διδακτικό προσωπικό, ενώ πολύ δύσκολα θα λειτουργήσουν ολοήμερα τμήματα, τμήματα ένταξης και τμήματα υποδοχής.
Παράλληλα, όμως, ο κ. Καψαλάκης επισημαίνει ότι το υπουργείο Παιδείας, μελετά το κλείσιμο ολιγοθέσιων σχολείων και τη συρρίκνωση τμημάτων σε επαρχιακές σχολικές μονάδες, στο πλαίσιο -υποτίθεται- του προγράμματος «σταθερότητας και νοικοκυρέματος των σχολείων». «Αυτό σημαίνει» τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Καψαλάκης «ένα ακόμη χτύπημα των σχολείων της επαρχίας, έναν Καλλικράτη χωρίς σχεδιασμό. Γι' αυτό υπάρχει η τεράστια αποκλίνουσα κενών μεταξύ ΠΥΣΠΕ και υπουργείου Παιδείας».