Το παρακάτω δελτίο τύπου αποτελεί ένα κείμενο διαμαρτυρίας, των κατοίκων της περιοχής Κορώνη Μαγαρά (οδοί Σωσικράτη- Ξηρουχάκη - Δ. Μακρή) που θίγονται άμεσα και είναι αντίθετοι με την 691/8-9-2008 απόφαση του ΔΣ του Δήμου Ηρακλείου, για την μεταφορά της λαίκής της Παρασκευής από την Θέρισσο στην συνοικία τους. Ακολουθεί η ανακοίνωση.
Ένα μήνα τώρα έχουμε προσπαθήσει να ακουστεί ο αντίλογος μας και η άποψη μας για την περιοχή , αλλά φαίνεται κανείς δεν ενδιαφέρεται για την ουσία των προβλημάτων. Η προχειρότητα και οι υποβόσκουσες σκοπιμότητες είναι μάλλον ο κυρίαρχος τρόπος διαχείρισης καταστάσεων. Προσδοκώντας ότι δεν θα έχουμε την ίδια αντιμετώπιση και από εσάς την εκλεγμένη αρχή τοπικής εξουσίας θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε κατ αρχήν ποιοι είμαστε και ποια είναι η περιοχή για την οποία μιλάμε και σε δεύτερο επίπεδο να ακούσετε τα επιχειρήματα μας για την ακαταλληλότητα της περιοχής για την συγκεκριμένη χρήση που δεν είναι μόνο δικά μας επιχειρήματα
Η συγκεκριμένη περιοχή Σωσικρατους - Μπουμπουλίνας - Ξηρουχάκη - Μακρή της ευρύτερης περιοχής Κορώνη - Μαγαρά είναι ίσως η πιο πολύπαθη περιοχή του Ηρακλείου. Επί 10ετίες υφίστατο την ρυπογόνο λειτουργία του οινοποιείου της Ένωσης ανατολικά και τον Γιοφυρο δυτικά. Οι πρώτοι κάτοικοι της περιοχής έχουν ακόμη εφιαλτικές μνήμες από τους μούστους , τις ουρές των φορτηγών και τα κουνούπια με τις μύγες . Και όλα αυτά πριν 3-5 χρόνια το 2000. Με το κλείσιμο του οινοποιείου και την νόμιμη δόμηση της περιοχής ΑΙΘΕΡΟΒΑΜΟΝΕΣ Ηρακλειώτες πούλησαν διαμερίσματα που είχαν, πήραν δάνεια και επένδυσαν εν γνώσει τους σε μια τέτοια περιοχή που όμως εδομειτο εξ αρχής με χαμηλό συντελεστή , με το όνειρο της αυλής και του κήπου , της ιδιωτικής θέσης στάθμευσης και του ανοικτού δρόμου. Όλα αυτά βέβαια τα πλήρωσαν ακριβά αλλά ονειρεύονται ένα άλλο Ηράκλειο και όποιος θέλει καταλαβαίνει τι εννοούμε
Σε όλο αυτό το όνειρο ξέρετε βέβαια εσείς σαν Νομαρχιακή ή Δημοτική αρχή αν έχετε βοηθήσει ή όχι. Κάδοι καθαριότητας μπήκαν πριν από μερικούς μήνες μετά από επανειλημμένες οχλήσεις μας , οδοκαθαριστής δεν υπάρχει, εμείς κάθε Σαββατοκύριακο σκουπίζουμε τους δρόμους μπροστά από τα σπίτια μας, ο φωτισμός στη Μπουμπουλίνας και Ξηρουχάκη γίνεται από τις αυλές μας , πεζοδρόμια ανύπαρκτα , κινδυνεύουμε κάθε φορά που βρέχει από το κατέβασμα της Ηρακλή , στα σπίτια μας έχουμε προβλέψει οχυρωματικά έργα γιατί δεν υπάρχει σύστημα συλλογής οβριών, η συγκοινωνία είναι ανύπαρκτη. Παρόλα αυτά επειδή είμαστε νόμιμοι τα δημοτικά τέλη πληρώνονται από όλους μας και παράλληλα αυτοοργανωνόμαστε. Τον Ιούλιο - Αύγουστο του2007 για δυο μήνες δεν είχαμε νερό και αγοράζαμε βυτία για να ποτίζουμε τους κήπους μας. Σας προσκαλούμε ελάτε μια μέρα να δείτε τη γειτονιά μας. Να δείτε τι μπορούν να κάνουν ενημερωμένοι ενεργοί πολίτες με άποψη για την ποιότητα ζωής.
Σε αυτή λοιπόν την περιοχή επειδή είδατε ανοικτό δρόμο αποφασίσατε να φέρετε τη λαϊκή. Πέρα από το αν είναι κάποιος κάτοικος της περιοχής ή όχι μπορεί να αντιληφθεί την ακαταλληλότητα του χώρου για μια τέτοια χρήση. Ρωτήσατε τους ίδιους τους ανθρώπους της λαϊκής αν θέλουν να έρθουν. Η ομάδα εργασίας που συστάθηκε από μας για να συζητήσει και μαζί τους έμεινε κατάπληκτη με τα επιχειρήματα τους, επιχειρήματα κοινής λογικής. Το προεδρείο παραγωγών προϊόντων γης και θαλάσσης , οι μαναβοαλιείς δηλαδή οι κατεξοχήν εργάτες της λαϊκής και το πλέον αρμόδιο όργανο να εκφέρει άποψη ήταν κάθετο. Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΙΝΑΙ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΗ
Η περιοχή είναι αραιοκατοικημένη εκτός αστικού ιστού στον οποίο απευθύνεται μια μεσοβδομαδιάτικη λαϊκή.
2. Δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές λειτουργίας.
3. Δεν υπάρχει συγκοινωνία για να έρθει Παρασκευή η νοικοκυρά της γειτονιάς που δεν δουλεύει.
4. Η περιοχή το χειμώνα είναι επικίνδυνη. Όλοι αναφέρονται στο χείμαρρο της Ηρακλή.
Στα παραπάνω επιχειρήματα έχουν να προστεθούν από εμάς τους κατοίκους της περιοχής
1. Η μόνιμη κατοικία 3 αναπήρων που ο εγκλεισμός τους είναι αναπόφευκτος με την λειτουργία της λαϊκής.
2. Η λειτουργία ενός φροντιστηρίου Αγγλικών στη Σωσικράτη
3. Η έναρξη στη Σωσικράτη και Μακρή σε ενοικιασμένη αίθουσα νέου νηπιαγωγείου.
4. Η μόνιμη κατοικία 5 ιατρών και 4 βιοτεχνών που εγκλωβίζονται και
5. Τέλος όλοι εμείς οι 140 υπογραφές που είχαμε την ανόητη σκέψη αφού δεν υπάρχει συγκοινωνία και τα αυτοκίνητα μας είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης εμάς και των παιδιών μας να αγοράσουμε κλειστές θέσεις παρκινκ που η λαϊκή αχρηστεύει
Όλα τα παραπάνω είναι σκέψεις και προτάσεις που αναπτύχθηκαν στις δυο ανοικτές συνελεύσεις μας στις αρχές του Σεπτέμβρη και του Οκτώβρη, στις επαφές που είχαμε με τους ενδιαφερόμενους φορείς και σας τις μεταφέρουμε για να επαναπροσδιορίστε τις αποφάσεις σας. Στον διάλογο που ελπίζουμε να αναπτυχθεί έχουμε να συνεισφέρουμε επεξεργασμένες προτάσεις από έρευνα που κάναμε από λειτουργία λαϊκών στο εξωτερικό και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Εντύπωση μας έκανε η ταυτότητα σε πολλά σημεία με την άποψη των παραγωγών , όπως ο διαχωρισμός προϊόντων και ρουχισμού (λαϊκή και γιουσουρούμ)
Απ όλα αυτά θα θέλαμε να εκτιμήσετε ότι απευθύνεστε σε ενημερωμένους ενεργούς και ενσυνείδητους πολίτες που κάθε απόφαση σας εκτιμάται και αντιμετωπίζεται ανάλογα