Για “σκανδαλώδη” προσπάθεια Βαρδινογιάννη και ΑΝΕΚ να βάλουν στην "άγονη" γραμμή των επιδοτούμενων δρομολογίων το Ρέθυμνο, σε βάρος της Κισάμου και του Νομού Χανίων, έγινε λόγος στη χθεσινή έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κισάμου, με μοναδικό θέμα την... “εξαφάνιση” της περιοχής από το επιδοτούμενο δρομολόγιο της άγονης γραμμής Πειραιάς - Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα.
Το Δ.Σ. αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει "την ακύρωση του διαγωνισμού του ΥΕΝ και την επαναπροκήρυξή του με τερματικό προορισμό το λιμάνι της Κισάμου", σε αντίθετη περίπτωση οι φορείς της περιοχής θα προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, ενώ καλεί περιφέρεια, βουλευτές, νομάρχη, δημάρχους, φορείς της περιοχής σε κοινή σύσκεψη την ερχόμενη Κυριακή, στις 12 το μεσημέρι, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Κισάμου.
Στην απόφασή του, το Δ.Σ. Κισάμου υπογραμμίζει επίσης ότι κατά την κρίση του θεωρεί ότι η προκήρυξη του ΥΕΝ για τις άγονες γραμμές και οι προσφορές που υποβλήθηκαν για τη Δυτική Κρήτη αποτελούν προϊόν συμπαιγνίας παραγόντων του Υπουργείου και πλοιοκτητών.
Στη συνεδρίαση, αφού διαβάστηκαν οι σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή των βουλευτών κ. Στ. Νικηφοράκη και Μ. Σκουλάκη, η δήμαρχος κ. Φρ. Σκουλάκη ενημέρωσε το σώμα. Επεσήμανε πως, μετά το ατύχημα του πλοίου "Μυρτιδιώτισσα" η ΑΝΕΝ δεν είχε καράβι προκειμένου να συμμετάσχει στον διαγωνισμό του Υπουργείου, στον οποίο είχε προστεθεί στην άγονη γραμμή το Ρέθυμνο αντί το Καστέλλι.
Η κ. Σκουλάκη σημείωσε ότι το Ρέθυμνο προστέθηκε από συγκεκριμένα συμφέροντα, προς όφελος της εταιρείας που θα καρπώνεται την επιδότηση (ΛΑΝΕ - θυγατρική της ΑΝΕΚ) και σε βάρος των φορολογούμενων, που θα κληθούν να καλύψουν την αύξηση του κόστους του δρομολογίου.
Η κ. Σκουλάκη ανέφερε πως ο Δήμος ενημερώθηκε μόλις προχθές και κινήθηκε αμέσως για την ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων και τόνισε την ανάγκη άμεσης ανάκλησης της απόφασης του ΥΕΝ.
Ο εκπρόσωπος του Δήμου Κισάμου στο Δ.Σ. της ΑΝΕΝ κ. Χουρδάκης επεσήμανε πως "αργά πήραμε χαμπάρι τι πάει να γίνει".
Ακολούθως, ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Γ. Καλαϊτζάκης σημείωσε πως ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε εδώ και μερικούς μήνες, αλλά μόλις προχθές έγινε αντιληπτός και άφησε αιχμές σε βάρος της δημοτικής αρχής για αδράνεια.
Μάλιστα, υπογράμμισε πως το ότι μπήκε το Ρέθυμνο στην άγονη επιδοτούμενη γραμμή αποτελεί "σκάνδαλο" και συμπλήρωσε ότι θα πρέπει να "μεταπείσουμε τον επιχειρηματία που είναι Κρητικός και αν δεν μπορέσουμε να συγκρουστούμε μαζί του".
Για διαδοχικά λάθη του Δήμου έκανε λόγο ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης κ. Στ. Κουνελάκης ζητώντας την άμεση ενεργοποίηση όλων των φορέων και -παράλληλα- αν δεν μεταπεισθεί το Υπουργείο, η περιοχή να προχωρήσει σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
"Είναι αδιανόητο αυτό που γίνεται. Θα πρέπει να λογοδοτήσουν οι ένοχοι", ανέφερε ο πρώην δήμαρχος Ν. Κατζουράκης, ενώ ο σύμβουλος κ. Βαρουχάκης τόνισε την ανάγκη άμεσης ενεργοποίησης όλων των φορέων και την πραγματοποίηση κινητοποιήσεων.
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Σγουρομάλλης σημείωσε πως "θα πρέπει να αναρωτηθούμε πώς μπήκε το Ρέθυμνο στην άγονη γραμμή", ενώ ο κ. Χουρδάκης τόνισε χαρακτηριστικά πως "το Ρέθυμνο θέλει καράβι για τη γραμμή του και του το βρήκε ο Βαρδινογιάννης -και μάλιστα επιδοτούμενο- αλλά σε βάρος της Κισάμου".
Τη δημιουργία "μετώπου" όλων των φορέων των Χανίων πρότεινε ο κ. Ψωματάκης, για "σκάνδαλο" έκανε λόγο ο κ. Σταθάκης, ενώ ο κ. Καστανοπουλάκης τόνισε πως αυτό που επείγει είναι να βγει το Ρέθυμνο από την άγονη γραμμή".
Ο πρώην δήμαρχος Κισάμου κ. Α. Σχετάκης κάλεσε το Δ.Σ. να βρει συμμάχους στην προσπάθειά του στις άλλες περιοχές και ειδικά στα Αντικύθηρα, που δεν εξυπηρετούνται από το Ρέθυμνο.
Από πλευράς των φορέων που παρακολούθησαν τη συνεδρίαση, σημειώθηκε πως πιθανόν να άργησε η μετασκευή του "Μυρτιδιώτισσα", ώστε να μην μπορεί να πάρει μέρος η ΑΝΕΝ στον διαγωνισμό.
Δήλωση για την υποβάθμιση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας του λιμανιού Κισάμου καθώς και την ακύρωση από το υπουργείο Παιδείας της ίδρυσης ΤΕΙ στην Κίσαμο, έκανε ο δήμαρχος Μηθύμνης Γ. Μυλωνάκης. Στη δήλωσή του αναφέρει τα εξής: "Κανείς Κισαμίτης δεν περίμενε, την ώρα που η κυβέρνηση αγωνίζεται για να αποσυρθούν τα μπλόκα των αγροτών από τους εθνικούς δρόμους, ότι θα έστηνε η ίδια «μπλόκα» ενάντια στην ανάπτυξη απομακρυσμένων περιοχών της χώρας όπως η Κίσαμος. Οι κυβερνητικές επιλογές, όπως η υποβάθμιση αφενός του λιμανιού της Κισάμου αντί της ενίσχυσής του με τις αναγκαίες υποδομές, που θα του επιτρέψουν να αναπτύξει λόγω της θέσης του τον παραδεδεγμένο - ακόμη και από τα ΚΠΣ - στρατηγικό του ρόλο στο Ευρωπαϊκό δίκτυο δρόμων στο νότο της Ευρώπης ως δεύτερη είσοδο - έξοδο προϊόντων και επιβατών προς και από την Κρήτη και αφετέρου, η χωρίς καμία εξήγηση ακύρωση της κυβερνητικής εξαγγελίας για ίδρυση ΤΕΙ στην Κίσαμο, δεν μπορεί παρά να θεωρούνται από τους κατοίκους της Κισάμου ως εχθρικές για την περιοχή επιλογές, οι οποίες πρέπει να αναθεωρηθούν".
ΑΠΟ ΤΟΝ Μ. ΣΚΟΥΛΑΚΗ
Αναφορά
για το λιμάνι
στη Βουλή
Την αντίδραση του βουλευτή Χανίων του ΠΑΣΟΚ, Μ. Σκουλάκη προκάλεσε η γνωστοποίηση της απόφασης του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να προχωρήσει σε τροποποίηση των άγονων γραμμών, υποβαθμίζοντας από την προκήρυξη επιδότησης των άγονων γραμμών για τη φετινή περίοδο το λιμάνι του Καστελλίου (λιμάνι Κισάμου), που αποτελεί την πύλη εισόδου της Κρήτης και τη συνέχεια της Ιόνιας οδού, όπως προβλέπεται άλλωστε και από τον Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό.
Με αναφορά που κατέθεσε χθες στη Βουλή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, ο κ. Σκουλάκης κάνει λόγο για απόφαση που «στερείται αντικειμενικής τεκμηρίωσης και ορθολογικού σχεδιασμού» σημειώνοντας ότι στην «προκήρυξη και επανάληψη μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας μέχρι δώδεκα (12) ετών» του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής με Α.Π. 3327.1/57/08/ 28-11-2008 για ανεξήγητους - μέχρι σήμερα- λόγους καταργήθηκαν οι άγονες γραμμές που λειτουργούσαν τα τελευταία χρόνια και οι οποίες ήταν:
1) Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλλι και επιστροφή.
2) Πειραιάς - Κύθηρα - Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλλι και επιστροφή
3) Καστέλλι - Αντικύθηρα - Κύθηρα - Καλαμάτα και επιστροφή.
«Αντί αυτού» συνεχίζει ο κ. Σκουλάκης «το Υπουργείο επέλεξε να αφήσει ένα μόνο δρομολόγιο στο λιμάνι του Καστελλίου το «Γύθειο - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλλι», επιλέγοντας το λιμάνι του Ρεθύμνου (το οποίο βρίσκεται σε διπλάσια απόσταση από το αντίστοιχο του Καστελίου και άρα θα κοστίζει πολύ περισσότερο στο ελληνικό κράτος) για την κάλυψη της άγονης γραμμής».
Ο κ. Σκουλάκης σημειώνει ότι η συγκεκριμένη απόφαση:
• Υποβαθμίζει και περιθωριοποιεί το λιμάνι αλλά και ολόκληρη την περιοχή της Κισάμου, οδηγώντας την Κίσαμο σε μια ιδιότυπη οικονομική, εμπορική και αναπτυξιακή «καραντίνα» με ευθύνη του Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας.
• Αγνοεί παντελώς το γεγονός ότι με πρωτοβουλία του Δήμου Κισάμου, των φορέων της Δυτικής Κρήτης, των Κυθήρων και της Πελοποννήσου έχει δημιουργηθεί η ΑΝΕΝ, εταιρεία λαϊκής βάσης με σκοπό την ανάπτυξη, την επικοινωνία, την εξυπηρέτηση και προβολή των παραπάνω περιοχών, καλύπτοντας τις άγονες γραμμές που λειτουργούσαν μέχρι και πρόσφατα με το πλοίο «Μυρτιδιώτισσα».
Καταλήγοντας, ο κ. Σκουλάκης ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό:
• Να ενημερώσει τη Βουλή των Ελλήνων για τα κριτήρια με τα οποία λήφθηκε η εν λόγω απόφαση.
• Να ανακαλέσει και να τροποποιήσει την παραπάνω απόφαση στα δεδομένα των άγονων γραμμών οι προορισμοί των οποίων τόσα χρόνια υπήρχαν και τους εκτελούσε η ΑΝΕΝ.
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΙ ΚΙΣΑΜΟΥ
Σήμερα, Πέμπτη, στις 9.25 το πρωί, θα συζητηθεί στη Βουλή, η επίκαιρη ερώτηση του κ. Σκουλάκη, προς τον υπουργό Παιδείας Άρη Σπηλιωτόπουλο, για τον αποκλεισμό της ίδρυσης του Μεσογειακού ΤΕΙ Δυτικής Κρήτης από τον σχεδιασμό δημιουργίας νέων τμημάτων του Υπουργείου Παιδείας.
Πηγή: cosmo.gr