Κυκλοφοριακό έμφραγμα στην Εθνική στα Μάλια

Δημοσίευση: 12/08/2009 11:08
Συντάκτης: digitalcrete.gr
511 προβολές

Μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα προκύπτει κάθε μέρα σε όποιον ταξιδεύει από Άγιο Νικόλαο προς Ηράκλειο και αντίστροφα στο ύψος του οικισμού των Μαλίων. Οι οδηγοί που διέρχονται από το σημείο αυτό της Εθνικής μπορεί να κάνουν μέχρι και μισή ώρα μέχρι να βγουν από τον οικισμό.

Τα Μάλια έχουν αναπτυχθεί κατά μήκος της Εθνικής οδού και έτσι πολλοί διερχόμενοι οδηγοί σταματούν προσωρινά δεξιά και αριστερά του δρόμου τα οχήματά τους μιας και στον οικισμό υπάρχουν πέντε τραπεζικά υποκαταστήματα και πολλά μαγαζιά. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι ο δρόμος που περνά από τα Μάλια είναι παλιός και στενός. Έτσι, όπως αναφέρει στην «Τ» ο δήμαρχος Μαλίων κ. Λαγουδάκης, όταν διέρχονται τα μεγάλα οχήματα, οι νταλίκες δηλαδή, οι οποίες μεταφέρουν αγροτικά προϊόντα στην πύλη εξόδου των Μαλίων προς το λιμάνι Ηρακλείου, ο φόρτος τις ώρες αυτές είναι σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα επικινδυνότητας, διότι, όπως αναφέρει, δεν μπορούν να κινηθούν τα οχήματα επειδή εμποδίζονται από την ανεξέλεγκτη κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον κ. Λαγουδάκη πρέπει η αστυνομία να κάνει σωστότερη τη διαχείριση του προσωπικού της, παρόλο που είναι γνωστό ,όπως τονίζει, ότι έχει ελλείμματα, να στηρίξει την πύλη αυτή εισόδου - εξόδου και να διευκολύνει τους διερχόμενους με την καθημερινή παρουσία δικυκλιστών στο τμήμα των διοικητικών ορίων του δήμου, δηλαδή από το ύψος των αρχαιοτήτων μέχρι τη φωτεινή σηματοδότηση στη Σταλίδα, ούτως ώστε, καταλήγει ο κ. δήμαρχος, να μην δημιουργούνται αυτές οι αφάνταστης ταλαιπωρίας ουρές.

Παρέμβαση στον υπουργό Τουρισμού για τις φονικές «γουρούνες»
Ο δήμαρχος Μαλίων κ. Λαγουδάκης έστειλε χθες επιστολή στον υπουργό Τουρισμού κ. Μαρκόπουλο, σχετικά με την εκμίσθωση των τρίτροχων και τετράτροχων οχημάτων.
«Η παράνομη εκμίσθωσή τους από τους επαγγελματίες στους νεαρούς Βρετανούς, εκμεταλλευόμενοι το νομοθετικό κενό για τα οχήματα άνω των 50 κ.ε., έχει μετατρέψει την περιοχή μας, στην οποία αναπτύσσονται 24-25.000 τουριστικές κλίνες, σε κόλαση», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λαγουδάκης. Καθημερινά, σύμφωνα με τον κ. δήμαρχο, η κυκλοφορία τους αναιρεί τη λειτουργία της πόλης, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες τρομοκρατούνται, ενώ, όπως τονίζει, θανατηφόρα ατυχήματα και ατυχήματα με σοβαρές σωματικές βλάβες προστίθενται στο μακρύ παραβατικό κατάλογο, προβάλλοντας ζωηρές εικόνες αναρχοκρατούμενης και άνομης περιοχής. Μάλιστα, όπως δηλώνει ο κ. Λαγουδάκης, δεν είναι λίγα τα περιστατικά που επιπίπτουν με σφοδρότητα, λόγω απώλειας του ελέγχου οδήγησης, σε λειτουργούσες επιχειρήσεις, προκαλώντας σοβαρότατες υλικές ζημιές, με έντονες διαμαρτυρίες των επαγγελματιών. «Η Τοπική Αυτοδιοίκηση ως έκφραση τοπικής λαϊκής κυριαρχίας, αγωνίζεται και προβάλλει όλα τα αρνητικά που γεννά η κυκλοφορία τους», κατά τον κ. δήμαρχο.

Ο κ. Λαγουδάκης στην επιστολή του τονίζει ξανά την αντίθεση του δήμου στην εκμίσθωσή τους προβάλλοντας πρωτίστως λόγους δημόσιας ασφάλειας, όπως είχε πράξει από κοινού με το δήμο Χερσονήσου το 2005, προς τον υφυπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Αναστάσιο Λιάσκο. Σύμφωνα με τον κ. δήμαρχο είναι αδιανόητο, το ίδιο το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης να συμβάλει στη «βαβυλωνία και τη χυδαιότητα της αγοράς», όπως αναφέρει, διευκολύνοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις να εισπράττουν μισθώματα παράνομα από την κυκλοφορία των οχημάτων, που ταλαιπωρούν αφάνταστα την περιοχή. Η επίκληση επιχειρημάτων της αγοράς, κατά τον κ. Λαγουδάκη, περί εισαγωγής και ταξινόμησης αυτών των οχημάτων και νομοθετικού κενού για την εκμίσθωσή τους, αποκαλύπτει την τραγική ασυνεννοησία της απίστευτης κρατικής γραφειοκρατίας, αλλά και την προχειρότητα της λειτουργίας του κράτους, που όμως ωστόσο παράγονται καθημερινά τραγικές συνέπειες με αποδέκτη τους τον ίδιο τον απλό πολίτη.
Με την επιστολή του αυτή ο κ. Λαγουδάκης θέλει να δώσει ένα τέλος σε ένα πρόβλημα πολύ σημαντικό για το δήμο που μέχρι στιγμής, όπως έχει αναφέρει, έχει προκαλέσει πολλές σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές.