Πανελλαδικές: Σάλος με τις βαθμολογίες των υποψηφίων από το Νομό Ηρακλείου

Δημοσίευση: 19/07/2010 12:07
Συντάκτης: digitalcrete.gr
410 προβολές

Μπάχαλο με τη βαθμολόγηση των ερωτήσεων τύπου «σωστό ή λάθος» των πανελλαδικών εξετάσεων αποδεικνύεται ότι τα έχουν κάνει βαθμολογητές της Αθήνας, που διόρθωσαν τα τετράδια των υποψηφίων από το Νομό Ηρακλείου. Οπως προκύπτει από βαθμολογικές αποκλίσεις που εντοπίστηκαν, μετά την ανάρτηση των αποτελεσμάτων στα σχολεία, ο ένας βαθμολογητής θεωρούσε μία απάντηση ως σωστή και ο δεύτερος βαθμολογητής θεωρούσε την ίδια απάντηση ως… λάθος!

Η διαφορά στα μόρια, έστω κι αν είναι ελάχιστη, θα μπορούσε σε ορισμένες περιπτώσεις να κοστίσει ακόμη και την εισαγωγή κάποιου υποψηφίου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ειδικά αν τα μόρια που συγκέντρωσε κινούνται οριακά στη βάση εισαγωγής της σχολής που επιθυμεί να εισαχθεί. Το πιο εκπληκτικό της υπόθεσης όμως είναι ότι οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι δεν έχουν κανέναν άλλον τρόπο αντίδρασης στην αδικία που έχει γίνει παρά μόνο προσφεύγοντας στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Τα λάθη αυτά στη βαθμολόγηση των ερωτήσεων «σωστό ή λάθος» εντοπίστηκαν αρχικά σε περιπτώσεις μαθητών από δύο μεγάλα Λύκεια της ευρύτερης περιοχής της Μεσαράς, όμως πληροφορίες αναφέρουν ότι ανάλογα κρούσματα εντοπίστηκαν σποραδικά και σε Λύκεια της πόλης του Ηρακλείου.

Τα λάθη αυτά εντοπίζονται στη βαθμολόγηση ορισμένων μαθημάτων των πανελλαδικών, που περιελάμβαναν θέματα με ερωτήσεις «κλειστού τύπου», όπως λέγονται, αφού δίδεται στους υποψηφίους μία πρόταση και στη συνέχεια καλούνται να απαντήσουν αν η πρόταση αυτή είναι σωστή ή λάθος.

Ευνόητο είναι πως στις συγκεκριμένες περιπτώσεις τα μόρια που βάζουν οι δύο βαθμολογητές θα πρέπει οπωσδήποτε να συμπίπτουν, αφού οι απαντήσεις που έδωσαν οι υποψήφιοι θα είναι… ή λάθος ή σωστές. Παρόλα αυτά, εντοπίστηκαν σε δύο Γενικά Λύκεια της Μεσαράς αποκλίσεις στη βαθμολογία μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή, στα θέματα με ερωτήσεις κλειστού τύπου, στο μάθημα της Φυσικής γενικής παιδείας. Για παράδειγμα, ο ένας βαθμολογητής στο συγκεκριμένο θέμα με τις σωστές ή λάθος απαντήσεις έκρινε ότι ο υποψήφιος έπρεπε να λάβει 24 μόρια και ο δεύτερος βαθμολογητής έκρινε ότι θα έπρεπε να λάβει… 23.

Οι θιγόμενοι υποψήφιοι δεν μπορούν να ζητήσουν αναβαθμολόγηση των γραπτών τους, αφού υποτίθεται πως γίνεται αυτόματα στα Βαθμολογικά Κέντρα, όταν διαπιστώνεται μεγάλη απόκλιση μεγαλύτερη των 10 μορίων μεταξύ των δύο βαθμολογητών. Ο μοναδικός τρόπος να δικαιωθούν οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι, αν θεωρούν ότι η διαφοροποίηση στα μόρια επηρεάζει τη γενική τους βαθμολογία και την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η… προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Αυτή τουλάχιστον ήταν η επίσημη απάντηση, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εκπαιδευτικών σε ένα από τα μεγάλα Λύκεια της Μεσαράς, που επιχείρησαν να διευκρινίσουν το όλο θέμα.