Σε σκάνδαλο πρώτης γραμμής για το υπουργείο Υποδομών εξελίσσεται η υπόθεση της τοποθέτησης καμερών κυκλοφορίας στην Εθνική Οδό της Κρήτης και φυσικά σε άλλους οδικούς κόμβους της χώρας, καθώς οι πληροφορίες που είχε αποκαλύψει η «Τ» στις 19 και 20 Φεβρουαρίου για εμπλοκή της Siemens στην εργολαβία επιβεβαιώνονται πλήρως από στελέχη του υπουργείου.
Το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ είχε αναθέσει εργολαβία για τοποθέτηση σαράντα καμερών
στο Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, οι οποίες πληρώθηκαν με 10.000 ευρώ η
μία, όμως δεν αγοράστηκε ποτέ το λογισμικό που ήταν εργολαβία Siemens,
γιατί, εν τω μεταξύ, είχε σταλεί η δικογραφία από τη Γερμανία η
δικογραφία για μίζες σε έλληνες πολιτικούς από την γερμανική εταιρία.
Σήμερα, το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε πλήρες αδιέξοδο, καθώς δεν
υπάρχει το νομικό πλαίσιο να τακτοποιηθεί η εκκρεμότητα για την
εργολαβία των ιστών των καμερών που τοποθετήθηκαν στην Εθνική Οδό.
Επιπλέον, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στην υπόθεση εμπλέκονται δύο
υπάλληλοι του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, εκ των οποίων ο ένας σήμερα φέρεται κατά
τις ίδιες πληροφορίες να είναι υπόδικος για την υπόθεση. Η διαφωνία των
δύο υπαλλήλων είχε οδηγήσει σε μη ολοκλήρωση της εργολαβίας, που
αποδείχτηκε τελικά παράνομη, καθώς δεν υπήρχε θεσμικό πλαίσιο εντός του
οποίου θα λειτουργούσαν οι κάμερες, αφού το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε παραδώσει,
σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τη διαχείριση των καμερών σε ιδιώτες,
οι οποίοι θα διαχειρίζονταν τις φωτογραφίες των παραβατών οδηγών και στη
συνέχεια θα της πουλούσαν στην Τροχαία και τους δήμους, για να
εισπράττουν τα πρόστιμα υπέρβασης ορίων ταχύτητας. Οπως γίνεται
αντιληπτό, οι φωτογραφίες θεωρήθηκαν προσωπικά δεδομένα, τα οποία δεν θα
μπορούσαν να περιέλθουν στη δικαιοδοσία και διαχείριση ενός ιδιώτη.
Ξεσκόνισμα από Επιθεωρητή
Μετά τα δημοσιεύματα της «Τ», ο βουλευτής Ηρακλείου και τομεάρχης
Δημοσίων Εργων του ΠΑΣΟΚ, Μανόλης Στρατάκης, κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή
και ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης,
απάντησε ότι το θέμα ανατέθηκε προς διερεύνηση στο Σώμα Επιθεωρητών
Δημοσίων Εργων. Η τοποθέτηση των καμερών έγινε στο πλαίσιο της
εργολαβίας «Ηλεκτρονικοί Μηχανισμοί ελέγχου ταχύτητας σε επικίνδυνες
θέσεις του Εθνικού Οδικού Δικτύου: Προμήθεια, εγκατάσταση και συντήρηση
των Ηλεκτρονικών Μηχανισμών ελέγχου ταχύτητας».
Οι σταθερές κάμερες τοποθετήθηκαν σε 40 σημεία της Εθνικής Οδού από το
Κολυμπάρι ως τη Σητεία, για να εντοπίζονται οι παραβάτες οδηγοί και να
τους φωτογραφίζει την ώρα που θα υπερέβαιναν το επιτρεπόμενο όριο
ταχύτητας. Το πρότζεκτ του ΥΠΕΧΩΔΕ αφορά σε όλο το οδικό δίκτυο της
χώρας, όπου φαίνεται πως παρουσιάζονται τα ίδια προβλήματα με την Κρήτη
και τώρα φθάνουν μέχρι και το γενικό επιθεωρητή Δημοσίων Εργων, Λέανδρο
Ρακιντζή, ο οποίος φέρεται να ήταν ο άνθρωπος που μπλόκαρε την εξέλιξη
της υπόθεσης.