Συνάντηση της κα Σχοιναράκη με τον μελετητή της νέας ευρείας παράκαμψης Ηρακλείου

Δημοσίευση: 06/07/2010 10:07
Συντάκτης: digitalcrete.gr
564 προβολές

Με το μελετητή του έργου της νέας ευρείας παράκαμψης Ηρακλείου κ. Παναγή Τονιόλο συναντήθηκε η Νομάρχης Ηρακλείου κ. Βαγγελιώ Σχοιναράκη – Ηλιάκη στο Νομαρχιακό Μέγαρο. Ο κ. Τονιόλος ανήκει στη μελετητική εταιρεία που ασχολείται με το θέμα των μελετών (αναγνωριστικές, γεωλογικές, προμελέτη ΜΠΕ)  για τη χάραξη της νέας ευρείας παράκαμψης του Ηρακλείου.

Στη συνάντηση συμμετείχαν η Βουλευτής Ηρακλείου κ. Μαρία Σκραφνάκη, η αντινομάρχης τεχνικών υποδομών κ. Δέσποινα Συγγελάκη – Παναγιωτάκη, η Γενική Γραμματέας της Ν.Α.Η. κ. Μαρία Δαμιανάκη, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, τη Διεύθυνση Πολεοδομίας και τη Διεύθυνση Ανάδειξης και Προστασίας Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Ηρακλείου.

Η παρακαμπτήρια οδός θα εκτείνεται από το Γάζι έως τις Γούρνες σε ένα άξονα μήκους 34 χλμ, διαθέτοντας τουλάχιστον 5 νέους ανισόπεδους κόμβους με δυνατότητα σύνδεσης με τις κύριες οδικές αρτηρίες.  Στις μελέτες θα ληφθούν υπόψη τα κυκλοφοριακά δεδομένα και τα μεγάλα έργα όπως το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Πρόκειται για σχεδιασμό, ο οποίος  προϋποθέτει διερευνητικές συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε οι λύσεις που θα δοθούν να είναι κατά το δυνατόν σύμφωνες με τις βλέψεις που έχουν οι τοπικές κοινωνίες.

Σε δηλώσεις της η κ. Σχοιναράκη ανέφερε: «Έγινε σήμερα μια σημαντική συνάντηση εδώ στη Νομαρχία Ηρακλείου με τους μελετητές που έχουν την ευθύνη για τη νέα παράκαμψη της πόλης του Ηρακλείου, αφού η παλιά έχει ξεπεραστεί ήδη και αξιοποιείται ως αστική οδός για να εξυπηρετεί εσωτερικές μετακινήσεις. Είναι λοιπόν αναγκαίο να εξετάσουμε και να σχεδιάσουμε για τα επόμενα χρόνια, ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα στη συνέχεια. Η συνάντηση λοιπόν σχετίζεται με την πρόταση που θα καταθέσει ο μελετητής, να δούμε τις δικές μας απόψεις και θέσεις των Υπηρεσιών μας πάνω σ’ αυτό το θέμα που είναι πολύ σημαντικό. Είναι βέβαια αρνητικό το γεγονός  ότι χάθηκαν 5,5 χρόνια αφού το έργο αυτό είχε ξεκινήσει ως προμελέτη με τη σύμβαση που είχε υπογραφεί το 2003 με τους μελετητές, σταμάτησε για τα 5,5 χρόνια και τώρα αρχίζουμε ξανά. Οι ρυθμοί θα πρέπει να είναι πολύ γρήγοροι για να καλύψουν το χαμένο χρόνο και παράλληλα εκείνο που επιβάλλεται να γίνει είναι να βρεθούν τα χρήματα για να εκπονηθεί η οριστική μελέτη και η υλοποίηση στη συνέχεια της παρακαμπτηρίου, ένα έργο ζωής για την Κρήτη και την ανάπτυξή της. Εμείς από τη δική μας την πλευρά θα συνεχίσουμε να πιέζουμε στην κατεύθυνση της εξασφάλισης των χρημάτων για τις οριστικές μελέτες στη συνέχεια και βεβαίως για την υλοποίηση του έργου για τα οποία βέβαια άλλοι έχουν την ευθύνη».

Από την πλευρά της η κ. Σκραφνάκη δήλωσε: «Μέχρι τώρα το έργο αυτό υπήρχε ως ιδέα και χαίρομαι που σήμερα γίνονται οι πρώτες συναντήσεις. Ήδη έγινε η πρώτη συνάντηση στην Αρχαιολογία, η δεύτερη στη Νομαρχία Ηρακλείου και στη συνέχεια με το Δήμαρχο Ηρακλείου και με άλλους Δημάρχους του Νομού για να ξεκινήσουν οι μελέτες της ευρείας παράκαμψης Ηρακλείου που θα υλοποιηθεί από το Γάζι μέχρι τον κόμβο Χερσονήσου. Τώρα λοιπόν θα ξεκινήσει ένα τέτοιο οραματικό έργο σε επίπεδο μελετών. Εν συνεχεία μόλις ολοκληρωθούν οι μελέτες θα δούμε πώς θα κατασκευαστεί και το έργο. Πιστεύω το έργο αυτό θα πρέπει να κατασκευαστεί ως συγχρηματοδοτούμενο πια.

Έχουμε δύο ευτυχείς συγκυρίες. Πρώτον θα αρχίσει η εκπόνηση του ρυθμιστικού σχεδίου που σημαίνει ότι θα χωροθετηθεί το έργο αυτό και δεύτερον θα έχουμε μια εταιρεία όπως την Εγνατία που θα αναλάβει όλες αυτές τις μελέτες αναβάθμισης του ΒΟΑΚ και της παρακαμπτηρίου του Ηρακλείου. Είναι αναγκαίο έργο. διότι πλέον η εθνική οδός στο Ηράκλειο έχει γίνει αστικός δρόμος και έτσι θα συνδεθεί και το ΠΑΓΝΗ  και η Φοινικιά, οι Γούβες, η Αλικαρνασσός , το Ηράκλειο νότια. Θα πρέπει βεβαίως ο Ηρακλειώτης να πηγαίνει απευθείας στο νέο αεροδρόμιο και όχι μόνο μέσω του κόμβου Καστελλίου και του νέου δρόμου προς το Καστέλλι».