Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, και πιθανότατα από τις 5 έως τις 10 του μήνα, αναμένεται να ανακοινωθούν οι επιδόσεις των υποψηφίων των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων στην περίπτωση που η αποχή των βαθμολογητών συνεχιστεί μέχρι και την Τρίτη, όπως έχει προαναγγείλει η ΟΛΜΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, συνολικά τα γραπτά των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων ανέρχονται σε 600.000 τετράδια, εκ των οποίων -λόγω της αποχής των βαθμολογητών- δεν έχουν καθόλου διορθωθεί τα 140.000, δηλαδή το 1/5 του συνολικού όγκου των γραπτών ή το 23,3% αυτών.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα γραπτά που δεν έχουν διορθωθεί, κυρίως σε μεγάλα βαθμολογικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αφορούν σε μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης, όπως Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία και Νεοελληνική Γλώσσα, ενώ υπάρχουν και κάποιες εκκρεμότητες από τα μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκαν οι μαθητές τις τελευταίες ημέρες του εξεταστικού δεκαπενθημέρου.
Αν αναλογιστεί κανείς ότι κάθε γραπτό σε μάθημα θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης χρειάζεται κατά μέσο όρο 35 περίπου λεπτά της ώρας για να διορθωθεί και περίπου 40-45 λεπτά της ώρας κάθε δοκίμιο από μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης, τη στιγμή που κάθε βαθμολογητής διορθώνει σε καθημερινή βάση 15-16 γραπτά, εύκολα προκύπτει ότι η όλη διαδικασία θα παραταθεί κατά 7 έως και 10 εργάσιμες ημέρες. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, τα αποτελέσματα θα ανακοινώνονταν από τις 21 έως και τις 25 Ιουνίου, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία των μηχανογραφικών μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου, ώστε βάσεις και πίνακες επιτυχόντων να ανακοινωθούν κανονικά στα τέλη Αυγούστου. Συνεπώς, αν συνεχιστεί μέχρι την Τρίτη η αποχή των βαθμολογητών, τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν από την 1η έως τις 10 Ιουλίου και τα μηχανογραφικά θα μετακινηθούν για το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιούλη, ενώ οι βάσεις θα ανακοινωθούν το Σεπτέμβρη, αργότερα από κάθε άλλη χρονιά.
Στο Ηράκλειο
Την ίδια ώρα, στο βαθμολογικό κέντρο του Ηρακλείου, το οποίο να σημειωθεί είναι από τα μικρότερα της χώρας και στο οποίο διορθώθηκαν γραπτά από σχολεία της Αττικής, η βαθμολόγηση έχει ολοκληρωθεί. Η διαδικασία που εκκρεμεί ωστόσο είναι η καταχώρηση των δεδομένων στο ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να ακολουθήσει η διπλή διασταύρωση των στοιχείων. Ανάλογη είναι η εικόνα που παρουσιάζεται σε όλα τα μικρά βαθμολογικά κέντρα της χώρας.
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου Δημήτρης Αγαπάκης, μιλώντας στην «Τ», χαρακτήρισε απαράδεκτη τη στάση του υπουργείου Παιδείας και επισήμανε ότι «το μικρό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ λόγων και έργων του υπουργείου, απέδειξε την αναξιοπιστία των αρμοδίων που σχεδιάζουν τομές και αλλαγές στην εκπαίδευση, επιζητώντας δήθεν τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας και εμπιστοσύνης με την εκπαιδευτική κοινότητα. Η διαχείριση του θέματος των αμοιβών όσων εμπλέκονται στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων από τον κ. Πανάρετο, υποτιμά, απαξιώνει και προσβάλλει τους εκπαιδευτικούς». Μεταξύ άλλων, ο κ. Αγαπάκης έκανε λόγο για πολιτικό πλήγμα σε βάρος αυτών που ασκούν εξουσία, διατυμπανίζοντας ότι πρεσβεύουν έναν άλλο τρόπο διακυβέρνησης.