Πόσοι δημότες σπεύδουν να καταθέσουν τις ενστάσεις τους στο πλαίσιο των δημόσιων διαβουλεύσεων για την εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων; Μέχρι πριν από μερικές ημέρες οπότε κατατέθηκαν δύο ενστάσεις για την περίπτωση του κόμβου του Μπεντεβή, η απάντηση είναι… κανείς!
«Διαδρομή»
Σύμφωνα με τον κανονισμό, μετά από αίτημα κατοίκων π.χ. για μια μονοδρόμηση, η επιτροπή προβαίνει σε επιτόπια αυτοψία και μετά γνωμοδοτεί προς τη Δημαρχιακή Επιτροπή. Η τελευταία θέτει το ζήτημα σε δημόσια διαβούλευση για την κατάθεση ενστάσεων και προτάσεων και εισηγείται το θέμα προς το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου, το οποίο λαμβάνει τη σχετική απόφαση.
«Ο κόσμος δεν είχε καταθέσει μέχρι πρότινος καμία ένσταση. Και μάλιστα αυτό μας προκάλεσε τεράστια εντύπωση ειδικότερα στην περίπτωση της κυκλοφοριακής μελέτης της παλιάς πόλης, οπού, επίσης, δεν κατατέθηκε καμία απολύτως πρόταση ή ένσταση. Συνήθως ο κόσμος αντιλαμβάνεται το μέτρο αφού έχουν τοποθετηθεί οι πινακίδες» σημειώνει στην «Τ» ο προϊστάμενος τουτμήματος Κυκλοφορίας και Σήμανσης Ευτύχης Σαρτζετάκης. Ο ίδιος συμπληρώνει ότι μια λύση για να μην υπάρχουν οι αντιδράσεις μετά τις τελεσίδικες αποφάσεις θα είναι να υποχρεούνται, όσοι καταθέτουν αιτήματα για ρυθμίσεις, να συγκεντρώνουν υπογραφές των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής ή ο δήμος να ενημερώνει με σημειώματα τους ενδιαφερόμενους για την διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης. «Θα απαιτηθεί, ωστόσο, προσωπικό από το δήμο το οποίο, δυστυχώς, δεν υπάρχει. Πρέπει να σημειώσουμε ότι ο δήμος Ηρακλείου, επί των ημερών του δημάρχου Γιάννη Κουράκη, είναι από τους πρώτους δήμους σε πανελλαδικό επίπεδο που εφάρμοσαν τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης, όπως προβλέπεται από τον κώδικα δήμων και κοινοτήτων» συμπληρώνει.