Η επιτυχία του Λάνθιμου και οι νικητές των Όσκαρ

Δημοσίευση: 07/03/2019 12:03
Συντάκτης: digitalcrete.gr
157 προβολές

Το βραβείο Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου κατέκτησε η Ολίβια Κόλμαν, για την ερμηνεία της στην ταινία του Γιώργου Λάνθιμου η «Ευνοούμενη».

Παρότι πρόκειται για μεγάλη επιτυχία για την ταινία του Έλληνα σκηνοθέτη, ο Γιώργος Λάνθιμος και η ομάδα του έφυγαν από την εκδήλωση της βράβευσης μάλλον κάπως απογοητευμένοι, καθώς η ταινία τους είχε προταθεί συνολικά για 10 χρυσά αγαλματίδια. Παρόλα αυτά, η επιτυχία είναι αναμφίβολα μεγάλη. Πέρα από τις πολλές ξένες ταινίες που έχουν γυριστεί στην Ελλάδα και τα Όσκαρ της Κατίνας Παξινού, του Μάνου Χατζιδάκι, του Κώστα Γαβρά και του Βαγγέλη Παπαθανασίου, η Ελλάδα είχε για άλλη μια φορά φέτος την τιμητική της στη «γιορτή του κινηματογράφου».

Κάπως απογοητευτικά ήταν αντίστοιχα τα πράγματα και όσον αφορά την ταινία «Ρόμα» του μεξικανού Κουαρόν, θέμα της οποίας ήταν ένα έτος από τη ζωή μιας μεσοαστικής οικογένειας στην πόλη του Μεξικό, στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Το «Ρόμα» κέρδισε το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, φωτογραφίας και καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, ωστόσο οι συντελεστές της περίμεναν κάτι παραπάνω και κυρίως το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, καθώς και η συγκεκριμένη ταινία είχε προταθεί για 10 Όσκαρ. Η «Ευνοούμενη» και το «Ρόμα» ήταν τα μεγάλα φαβορί της φετινής χρονιάς, ωστόσο δεν κατάφεραν να επιβεβαιώσουν τις προβλέψεις αυτές, σε μια απονομή η οποία χαρακτηρίστηκε από πολλές ανατροπές.

Το Όσκαρ καλύτερης ταινίας κατέκτησε η ταινία «Green Book», η οποία αφηγείται την προσωπική σχέση που αναπτύσσει ένας ιταλοαμερικανός λευκός με έναν αφροαμερικανό πιανίστα τη δεκαετία του 1960 στον αμερικανικό νότο. Η συγκεκριμένη ταινία απέσπασε και το Όσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του Μαχερσάλα Άλι.

Πιο πολλούς λόγους να αισθάνονται ευτυχείς έχουν όσοι εργάστηκαν στην παραγωγή της ταινίας «Bohemian Rhapsody», η οποία αποτελεί μια βιογραφία του μυθικού ροκ συγκροτήματος Queen και του τραγουδιστή Φρέντι Μέρκιουρι, με την περίφημη παράσταση στο Live Aid το 1985. Η ταινία απέσπασε συνολικά 4 αγαλματίδια, τα περισσότερα από κάθε άλλη ταινία. Αναφερόμαστε στα Όσκαρ Ήχου, Μοντάζ, Ηχητικού Μοντάζ, αλλά και Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του Ράμι Μάλεκ.

Το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου δόθηκε στην Ρετζίνα Κινγκ για την ερμηνεία της στην ταινία «If Beale Street Could Talk». Πρόκειται για μια ρομαντική ιστορία με πρωταγωνίστρια μια έγκυο γυναίκα στο Χάρλεμ, που προσπαθεί να αποδείξει πως ο αρραβωνιαστικός της είναι αθώος για το έγκλημα για το οποίο κατηγορείται.

Προσωπική ιστορία αποτελεί παράλληλα και το θέμα της ταινίας που απέσπασε το βραβείο Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, το «Free Solo». Το ντοκιμαντέρ αφηγείται την ιστορία του  Άλεξ Χόνολντ, του ανθρώπου που ανέβηκε πρώτος μόνος του χωρίς βοήθεια σε ύψος 915 μέτρων έως την κορυφή του βράχου Ελ Καπιτάν, στο Εθνικό Πάρκο Γιοσεμίτ στις Η.Π.Α.

Γενικά αυτού του είδους οι βιογραφίες και ιστορίες που γίνονται ταινίες και ντοκιμαντέρ κι που αφορούν ξεχωριστούς ανθρώπους με διαφορετικές ικανότητες και εντυπωσιακές ιστορίες φαίνεται να είναι δημοφιλείς στο κοινό, σε κριτικούς και σε επιτροπές βραβείων. Είτε πρόκειται για ταινίες και ντοκιμαντέρ όπως τα «BlackKlansman» και «Free Solo» φέτος, ή για πιο παλιές παραγωγές όπως η ιστορία της ζωής του θεωρητικού φυσικού Στίβεν Χόκινγκ στο «Η θεωρία των πάντων», η βιογραφία του ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκονγκ στο «At eternity’s gate», η ιστορία του διάσημου παίκτη πόκερ  Ντάνιελ Νεγκρεάνου στο ντοκιμαντέρ «Kidpoker», αλλά και πολλές άλλες ιστορίες καλλιτεχνών, επιστημόνων και ξεχωριστών ανθρώπων.

Τρία συνολικά βραβεία Όσκαρ κέρδισε η ταινία «Black Panther», μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, που αφηγείται την ιστορία του ηγεμόνα ενός φανταστικού βασιλείου, στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει μια μεγάλη πρόκληση από το παρελθόν της χώρας του. Συγκεκριμένα, η ταινία κέρδισε τα βραβεία Όσκαρ Κοστουμιών, Μουσικής και Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης.

Το Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους πήρε το «Period. End of Time» της Ρέικα Ζαχτάμπτσι, το οποίο αυτή τη φορά ασχολείται με ένα γενικότερο κοινωνικό φαινόμενο και όχι με συγκεκριμένα πρόσωπα. Πιο συγκεκριμένα, το ντοκιμαντέρ της ιρανο-αμερικανίδας αφορά τον κοινωνικό στιγματισμό των γυναικών στην Ινδία, που αφορά την εμμηνόρροια.

Το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου απονεμήθηκε στην ταινία «BlackKlansman» του σκηνοθέτη Σπάικ Λι, που αφορά μια εξωφρενική ιστορία του Ρον Στάλγουορθ, ενός αφροαμερικανού αστυνομικού, ο οποίος καταφέρνει να διεισδύσει με επιτυχία στην τοπική οργάνωση της Κου-Κλουξ-Κλαν και η οποία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.

Η ταινία «Skin» κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους. Ένα χαμόγελο ενός πελάτη σε ένα 10χρονο παιδί στο σούπερ μάρκετ πυροδοτεί έναν τρομακτικό πόλεμο ανάμεσα σε δύο συμμορίες με ένα τέλος που σοκάρει.

Το Όσκαρ μακιγιάζ και κομμώσεων δόθηκε στην ταινία «Vice», η οποία παρουσιάζει την ιστορία του Ντικ Τσένεϊ, ενός μετριοπαθή πολιτικού, ο οποίος από υπάλληλος στην Ουάσιγκτον φτάνει να αποκτήσει τεράστια δύναμη ως αντιπρόεδρος του Τζορτζ Μπους του νεότερου, αλλάζοντας τη μοίρα των Η.Π.Α. και του υπόλοιπου κόσμου.

Το Όσκαρ Τραγουδιού απονεμήθηκε στην ταινία «Shallow (a star is born)» με πρωταγωνίστρια τη Lady Gaga, σε μια ταινία γεμάτη μουσική στην οποία ένας μουσικός βοηθά μια νεαρή τραγουδίστρια να φτάσει στην επιτυχία, την ώρα που βλέπει τη δική του καριέρα να καταστρέφεται ως συνέπεια της ηλικίας και του αλκοολισμού.

Ως Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων βραβεύτηκε το «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-Σύμπαν», στην οποία ένας έφηβος, ο Μάιλς Μοράλες μετατρέπεται σε Σπάιντερμαν, σε έναν κόσμο όπου συναντά άλλους πέντε Σπάιντερμαν από διαφορετικές διαστάσεις. Όλοι μαζί μάχονται προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις απειλές σε όλα τα παράλληλα σύμπαντα.

Τέλος το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους πήρε το «BAO». Πρόκειται για την ιστορία μιας μοναχικής κινεζοκαναδής μητέρας, το παιδί της οποία φεύγει από το σπίτι για να κάνει τη ζωή του. Η μητέρα λαμβάνει αναπάντεχα μια δεύτερη ευκαιρία μητρότητας, όταν μαγειρεύοντας, ένα ψωμάκι παίρνει ζωή με τη μορφή ενός αγοριού.